קטגוריות
הודעות

הזוכים לשנת 2008

הזוכים בפרס עינת 2008 הוכרזו אתמול 18 באוקטובר 2008 בטקס הנעילה של אייקון. כיוון שהשופטים לא הצליחו להגיע לתמימות דעים בקשר למקום הראשון, הוחלט השנה לא להעניק את הפרס השני, ולתת את הפרס הראשון לשני סיפורים. על פי התקנון, סכומי הפרסים של המקום הראשון והשני חוברו והם יחולקו באופן שווה בין שני הזוכים במקום הראשון.

והזוכים הם:

מקום שלישי: "ציוד לַמהפכנית המתחילה" מאת ליטל וינבאום
מנימוקי השופטים: הסיפור "ציוד לַמהפכנית המתחילה" הינו סיפור מסע-בזמן חינני המובא מנקודת מבטה של המתבוננת מהצד, של מי שנמצאת על גדותיו של נהר הזמן, נסחפת לרגע במערבולת ז'אנרית קצרה ואז שבה, שונה משהיתה, לחייה שלה. כתוב היטב, מקורי ומעלה חיוך.

ליטל וינבאום היא לקטורית בהוצאת ספרים, והועסקה גם כעיתונאית וכבעלת טור. היא מרצה וכותבת בנושאי ספרוּת, מִגדר ושׁוֹנוּת חברתית.

 

מקום ראשון (א):"רוח גדולה באה" מאת עידו גנדל
מנימוקי השופטים: הסיפור "רוח גדולה באה" הינו חזון אפוקליפטי ישראלי מאוד, שבמרכזו דמות מעוררת הזדהות, הבנויה בהיגיון פנימי מרשים. הסיפור משלב בצורה אמינה ומעניינת בין המקומי לז'אנרי ועושה שימוש רגשי מורכב ומסקרן בנושא התחרות.

עידו גנדל הוא כתב מחשבים וטכנולוגיה ב'נענע10', מתרגם, מתכנת, חובב מדע ופילוסופיה וכותב סיפורים ז'אנריים בזמן הפנוי שאין לו. הוא בעל תואר ראשון במדעי החברה, גר בכפר סבא עם האישה נילי והבן דניאל, ומקווה מאד למצוא את הזמן להשלים את הרומן הראשון שהוא כותב בימים אלה.

 

מקום ראשון (ב): "לא כלום" מאת יעקב ארנבר
מנימוקי השופטים: הסיפור "לא כלום" הינו סיפור יפהפה שבמרכזו יכולת תפיסה על חושית לא שגרתית ומכאיבה. למרות שאין בסיפור זה זיקה מובהקת לנושא התחרות, איכות כתיבתו והברק של דמויותיו בולטים ומרשימים. הביטוי הז'אנרי בו מעודן ומפתיע ויש בו עוצמה רגשית של ממש.

יעקב ארנבר, עלה מרוסיה בגיל 5, למד בתיכון מקווה ישראל. בימים אלו לומד במגמת תסריטאות בסם שפיגל.

 

הסתיימה ספירת הקולות להצבעת חביב הקהל. במירב הקולות זכה:
"האיש התלוי" מאת רונן הורביץ
רונן הורביץ, נולד וחי בתל-אביב. נשוי ואב לטופז ואופיר – שני מתבגרים. בתהליך שיקום לאחר תאונת דרכים. חובב מד"ב ופנטזיה אבל כותב על החיים. בספטמבר האחרון התפרסם סיפור שלו בגיליון "אורות".

מבין 229 המצביעים הוגרלו ארבעה שיקבלו תלושי לרכישת ספרים ב"מרכז הספר הזול". הזוכים בהגרלה הם:

נתן אפשטיין

ענבל פריד

יסמין פיאמנטה

גלית גיל

 

תודה לכל המצביעים, ותודה גדולה לכל הכותבים שהשתתפו בתחרות.