קטגוריות
הודעות

הזוכים בפרס עינת- 2011- מסלול רגיל

להלן זוכי פרס עינת שנת 2011 כפי שהוכרזו אתמול 18 באוקטובר בטקס הנעילה של פסטיבל אייקון.

דבר השופטים:

כתמיד, מרשים לראות את המספר הגדול של רעיונות שונים שמניב נושא אחד. 55 סיפורים שונים בקטגוריה הרגילה ושנים עשר בקטגוריית הנוער, ולכל אחד מהם היה רעיון משל עצמו ונקודות מוצלחות משלו, גם כאשר ביצועם לקה בחסר מבחינות אחרות.

זוכי פרס עינת:

מקום שלישי: 'שדים' (מס' 51) מאת ליטל ויינבאום וינבאום

מנימוקי השופטים- שדים שהם גם זיכרונות מן העבר מציקים לגיבור הסיפור, ומביאים איתם מחשבות על האופן שבו בני אדם בחיינו מולידים זיכרונות, ואיך הזיכרונות האלה מתקיימים איתם או בלעדיהם. סיפור מקסים וכתוב היטב. עם זאת, קיימת התחושה שמחברת הסיפור לא הרחיקה מספיק עם התובנה לגבי אותם שדים והשלכותיהם.

מקום שני : 'מכונת האנטי-אייג'ינג של טוטו' (מס' 18) מאת גלית דהן קרליבך

מנימוקי השופטים- פטנטים שעובדים רק כששום זר לא מסתכל, טבעת משאלות שעדיף להיזהר איתה ונערה משדרות שגובהה מטר תשעים ותשעה, כל אלה בסיפור מחויך, מקורי ומלא קריצות המלא דמויות מוגזמות-אך-אנושיות וסיטואציות שקל להאמין להן על אף מופרכותן הברורה. עם זאת, לסיפור לא תזיק עריכה אשר תחזק בו כמה ברגים רופפים שישפרו את קריאותו, כי מדי פעם יש בו קצת יותר מדי קריצות.

מקום ראשון: 'בסוף החורף' (מס' 32) מאת יוני גולדשטיין

מנימוקי השופטים: אישה מגלה שהאהבה אכן הופכת אדם לצעיר, ולא רק בלבו, בסיפור כתוב היטב, בוגר ובשל, ומלא בקסם אנושי פשוט. הסיפור מצליח לא ליפול לבורות של קלישאות וליצור משהו חדש מחומרים פשוטים ויומיומיים.

זוכה פרס חביב הקהל:

'מכונת האנטי אייג'ינג של טוטו' מאת גלית דהן קרליבך.

ברצוננו להודות לכל המצביעים על השתתפותם בתחרות זו ותודה גדולה לכל הכותבים ששלחו את סיפוריהם.