קטגוריות
פתיחת התחרות

הסיפורים והכותבים הזוכים ב"פרס עינת" 2015

בטקס הנעילה של פסטיבל אייקון שהתקיים בתאריך 1.10.2015 בסינמטק תל אביב, הוכרזו הזוכים בתחרות "פרס עינת" 2015!

דבר השופטים:

תחרות פרס עינת גורמת לנו להיווכח שוב ושוב בעושר הגדול של רעיונות וסגנונות שמאפיין את ציבור הכותבים הישראלי. הנושא המשותף, הרפתקאות, הזמין נושאים חוזרים, אולם בין הסיפורים שהגיעו למקומות הראשונים והקרובים אליהם, נהנינו לקרוא מבחר גדול של רעיונות, סגנונות ונקודות מבט שונות. שמחנו לגלות שלא מעט כותבים בחרו בגיבורים מקומיים לסיפורם, ובכך הוסיפו מימד מעניין. עבודתנו בבחירת המקומות הראשונים לא הייתה קלה, ולא מעט סיפורים נאבקו על הכניסה לראש הרשימה.

הזוכים במסלול הרגיל

במקום הראשון: קיפולי נייר מאת גיא בוסקו

דבר השופטים: שימוש מבריק באלמנט המאתגר של שבירת הקיר הרביעי בסיפור המעביר את הקורא בין מדיומים וז'אנרים והופך אותו ואת עולמנו לחלק בלתי נפרד מההרפתקה שעוברות הדמויות.

במקום השני:  מחר מאת אביה סגל

דבר השופטים: הרפתקה עתירת דמיון וסוריאליסטית-למחצה שבה ילד מתעמת עם הפחדים הקמאים של כולנו, שכתובה בצורה עשירה ומלאת דמיון.

במקום השלישי: המסע הקצר ביותר מאת רינה זאן-ברוך.

דבר השופטים: כתיבה טובה מעבירה את החוויה של הרפתקה שטעמה מחמיץ כשהיא מפסיקה להיות הרפתקה והופכת להיות כלא ואובדן.

הזוכים במסלול הנוער

במקום הראשון: שקיעה מאת עדן אשכול

דבר השופטים: ההרפתקאות במציאות המדומה עשירות ומלהיבות, אבל לפעמים אינן מצליחות להתחרות בשקיעה אמיתית אחת, בסיפור כתוב היטב ומרתק.

במקום השני: מלון שבעת החטאים מאת נגה מזרחי

דבר השופטים: בני אלמוות המתמודדים עם הצורך להביא מוות על בני התמותה ועם המלכודת שבאלמותיותם – ועם ההרפתקה בניסיונם להיחלץ ממנה, בסיפור הבונה עולם מקורי ומעניין וכתוב היטב.

במקום השלישי: מום מאת ריף לניר

דבר השופטים: היכולת לחוות באופן בלתי אמצעי את הרפתקאותיו של האחר מובילה שני אחים להבנה חדשה זה של זה ושל עצמם, בסיפור עשיר בדמיון.

משפחתה של עינת פלג ז"ל העניקה פרסים לזוכים. במסלול הרגיל,לזוכה במקום הראשון הוענק פרס בסך 1500 שח, לזוכה במקום השני הוענק פרס בסף 1000 שח ולזוכה במקום השלישי הוענק פרס בסך 500 שח. המסלול הנוער לזוכה במקום הראשון הוענק פרס בסך 500 שח. במסלול הנוער הוענקו ספרים דיגתליים לזוכים במקום השני והשלישי מתנת גטבוקס-ספרים דיגטליים בעברית.

תודה רבה למשפחתה וחבריה של עינת שיזמו את הפרס. תודה רבה לאגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטסיה ששותפה לפרס. תודה רבה לצוות השופטים ולצוות פסטיבל אייקון על הפקת הטקס.

להתראות בשנה הבאה!