Y780 התעורר משנתו ומייד הבחין בהעדרה . הוא קם מהמיטה הזוגית שהדיפה ריח קלוש של מושק מתוק ובעודו מחפש אותה בדירה, ניסה להרגיע את עצמו שהיא יצאה לקנות משהו וכבר תחזור. על השולחן בסלון מצא מכתב שיועד עבורו. הצעיר החסון קרא את המכתב בתדהמה הולכת וגוברת. “אהובי. צר לי כל כך על מה שאני עומדת לעשות. התלבטתי ממושכות. במשך השבוע האחרון’ פניה היפים של אהובתו החייכנית צפו מולו. Y780 נזכר שלאחרונה מיעטה לחייך והרבתה בשתיקות. ‘ לא ישנתי. כמעט ולא אכלתי. חיפשתי מוצא אבל אין. אני אוהבת אותך. אל תטיל בזה ספק. אהבתי אותך מהרגע הראשון בו נפגשנו. למרות שאז עדיין לא ידעתי מהי אהבה. אתה. היצור הפילאי ביותר שפגשתי. אהבתי את ריחך, את כפות ידיך, שערך, קולך. אהבתי את הכול. את הרכות והעדינות שבהן החזקת בי. את רצונך ללמוד. סלח לי. גוננתי עליך מפני הידיעה. אבל הכול סוגר עליי. אני מבינה שאין מיפלט. גיליתי שאני הרה. נושאת ברחמי חלק ממך שימשיך לחיות הלאה. מעבר לנסיבות חיינו האומללות. שלום אהובי. אני נושקת לך בפעם האחרונה . סליחה. ” Y780 לא היה מסוגל להמשיך בקריאת המכתב והניח אותו על השולחן. טמן ראשו בין כפות ידיו ובכה. הוא לא ידע אם הוא בוכה עליה או עליו. שנולדו בזמן הלא נכון והיה עליהם להיאבק בחברה שמרנית שראתה בעין רעה את אהבתם. צעדים מהירים נשמעו עולים במדרגות, נעצרים מול הדלת ומסתדרים מולה. כל מה שראו כוחות הבטחון בעת שהסתערו פנימה ברימוני הלם, ברובים באקדחים שלופים, היה נער דק ומתולתל, יושב ליד שולחן האוכל ועל פניו סימני דמעות.
**
המפקחת קאלי ממשטרת העיירות הביטה בהתמרמרות בגופת הקשישה המוטלת לצד הכביש. שכבת כפור דקה כיסתה אותו וכמעט שגרמה למכוניתה להחליק אל התעלה. התמרמרותה נבעה מחוסר הצדק של המוות, אך גם מההרגשה האינטיאוטיבית שזה הולך להיות תיק מסובך ודווקא בחג. משב רוח מקפיא סחרר אניצי שלג והבל נשימתה העלה אדים. קאלי כהת העיניים נראתה כדוגמנית למוצרי טיפוח לשיער יותר מאשר כשוטרת במיחלק הרצח. זאת בשל רעמת שיער שחורה עבותה וחלקה שטיפחה בקנאות בעזרת שמן קוקוס. סוד שגילתה לה אימה ושהועבר מאם לבת בשרשרת הדורות. ספק אם היתה מתקדמת לדרגה כזו בגילה הצעיר,לו שירתה במחלק אחר. אך מיחלק הרצח היה מיחלק לא מבוקש בשל היותו מנומנם ודבקה בו תדמית משעממת. מיעוט המקרים התרחש בפרולטריון. המעמד הנמוך שחי בעיירות הקטנות ובשטחי השוליים. בערים הגדולות והחדשות ובקרב המעמד המשכיל והעליון, כמעט ולא ארעו מקרי רצח. אך הקשישה היתה משהו אחר. קאלי ידעה זאת לפי איכות הבגדים והנעליים של הקורבן. היא הבחינה בנעלים נוחות בובגדים מבד משובח בתפירה אישית. צמיד הזרוע שלה נעלם. מן הסתם נגנב. אך קאלי שיערה שלא יהיה קשה לזהותה. אחרי הכול נדיר שקשישות עירוניות רמות דרג נעלמות מבלי שאיש ירגיש בחסרונן. וזה ללא ספק היה רצח. ראשה כמעט נבקע לשניים מעוצמת המהלומה שספגה.’ סביר להניח שנרצחה בעזרת גרזן’ הרהרה קאלי וסימנה לדר סול הפתולוגית המשטרתית להתקרב אל הגופה. ‘כולה שלך’ אמרה בחיוך, היא וסול חיבבו זו את זו משנים של עבודה משותפת. ‘דווקא בערב חגה של קאמי’ נאנחה סול ‘תכננתי לצאת עם בריגיטה’ .קאלי תהתה על בחירתה של סול להיות לאם. רוב נשות המקצוע בחרו שלא ללדת. ‘בכל שנה אנחנו נפגשות עם חברותיה מבית הספר ליד האגם הקפוא, ואנו שולחות את הכדורים יחד. אחרי כן אנחנו חוזרות לביתנו ושותות משקה שוקולד מומס עם סוכריות מרשמלו’. עיניה נפקחו כשחשבה על הקקאו. קאלי נופפה בידה ‘אולי עוד תספיקו’ שיערה. ופנתה אל הניידת ‘תאתרו לי קשישה שנעדרת מביתה בעיר’ הורתה בקשר . ‘יש לנו רצח עירוני’. ומיהרה לנתק מבלי להקשיב למטח קריאות ההפתעה שעוררה הודעתה.
** דיאנה רצתה למות. ‘דווקא בערב חג האור ’ חשבה’ יש בזה צדק פואטי’. היא תכננה לקפוץ מהגשר המוביל אל העיר אל תוך האגם הקפוא בחלקו. שבריר שניה של מעוף וזסוף לסבל. היא השתדלה לא לחשוב על אימה. דיאנה היתה בתה היחידה.מאז שהוטלו הצווים על הגבלת הילודה הורשתה כל משפחה להביא רק ילדה אחת לעולם. ‘לאבד את ההמשכיות… זה עלול להיות די מבאס’ חשבה במרירות. אך התקשתה למצוא בליבה חמלה כלפי אימה הנוקשה נעדרה רוב שעות היממה מהבית. מי שגידלה אותי היתה עישתר האהובה . דקירת צער מחצה את ליבה. עישתר..הנאמנה.. תמיד בבית, מקשיבה לכל שאלותיה מנגבת את דמעותיה, עושה קניות, נזכרה בכאב כיצד בחרו שמלות ונעלים. ‘את הילדה הכי יפה בעולם’ נהגה עישתר להבטיח גם כשדיאנה היתה בגיל ההתבגרות וחשה גמלונית ומביכה . עישתר השיטה איתה סירות בחג המים וביחד אפו פשטידות .אחת מהן זכתה במקום השני בתחרות. לפני שתשים קץ לחייה, החליטה להשתכר בפאב השכונתי שהיה מקושט בנורות צבעוניות ובסמלי החג: מהתקרה השתלשלו כדורים זוהרים ועל הקירות נתלו קרנות שפע שפירות וירקות עשויים עץ וקרטון צבוע נשפכים מתוכם . המקום היה רועש וצהלות צחוק ושירה עלו מהשולחנות הסמוכים. ריח של צ’יפס ושל זיתים כבושים עלה באפה וגרם לה בחילה. אי משם ,באה אליה המחשבה כרכבת מתגלגלת: ‘אני בהריון’ ואז ‘אני לא יכולה להתאבד עכשיו’. רק אז, הרשתה לעצמה להניח ראשה על הדלפק המבהיק ולעצום את עיניה בתשישות. יהיה עליה להמשיך לשאת את הכאב . אין לה מפלט. ‘עבורו’ חשבה ‘אני רוצה ללדת… עבורו’. אבל כשנזכרה שהוא לא יהיה בסביבה, בכתה ללא מעצור.
** סול הביטה בפני הקשישה המונחת על השולחן בחדר המתות. אחרי שניקתה אותן מהדם , נגלו תווי פנים רכים וחלקים מקמטים. למרות ששערה היה פרוע ומלוכלך, הרי שבקצה הקרקפת היו כמה שפשופים שהעידו שהשיער הורם מעלה כדרך מנהגן של בנות אצולה שדבק גם במשרתות ביתן. ‘חבל שצמיד הזרוע שלה אבד’ חשבה . צמידי הזרוע שימשו לקישוט אך גם כאמצעי זיהוי בשפת סימנים מוכרים לכל.הפרולטריון , הפועלות והחקלאיות, ענדו צמידי ברזל דמויי נחשים. צמידי נחושת שהסתיימו בראשי לביאות, לכוחות הביטחון, ולשירותים .צמידי כסף מעוטר באבנים טובות למעמד המשכיל. קצוות הצמידים פוסלו בדמות דולפינים והאבנים ייצגו את ההתמחות המקצועית: (ספיר לרופאות, אודם למורות ולאקדמיה, יהלום לשופטות, אמטיסט לאומניות ועוד). המעמד הגבוה התהדר בצמידי זהב מפוסלים בדמות ינשופים : לכהונה ,בנקאות, מדעים ומחקר ותקשורת. גם הם שובצו באבנים טובות שייצגו את תחום העיסוק. לבסוף צמידי פלטיניום שהסתיימו בראשי נשרים, לראשות המחוזות, לנשיאה ולבנות מועצת ה’חמש’. כל סוגי הצמידים הכילו חריטה של סמל בית המשפחה . מי שעבדה בשירות משפחה, ענדה צמיד זיהוי עם סמלי המשפחה והאות ש נחרטה לציין המילה ‘שירות’. מציאת צמיד כזה על הגופה היתה מקלה ביותר על מלאכת האיתור. למרות קוצר רוחה, סרקה סול את הגופה בקפדנות . דקדקנותה נשאה פרי: בין השערות היו תחובים עלי עץ. כשבדקה את העלים מקרוב נשמה נשימה עמוקה ומופתעת. היא נזקקה בדחיפות לכוס משקה. במקום זה, ניגשה למכשיר התקשורת בקצה החדר והפעילה אותו. מולה הופיעה קאלי הדרוכה לפעולה. ‘יש לי בשורות טובות ויש לי בשורות רעות מה תעדיפי לשמוע קודם?’ קאלי נאנחה. ‘ובכן’ התעלמה סול מאנחתה ‘מצאתי עלים של עץ סטטוס’ ‘נהדר’ קראה קאלי. עץ סטטוס היה אמצעי זיהוי כמעט וודאי. רק לכוהנות הורשה לגדל בכניסה לביתן עצי תאנה. רק לשופטות הורשה לגדל עצי זית. וכן הלאה. מציאת העלים צמצמה את החיפוש במידה ניכרת. ‘אז מה הבשורה הרעה’? ‘ בשערה של האלמונית שלנו נמצאו עלים של עץ רימון’. סול הביטה היישר בקאלי שפניה כמו קפאו במקום. ‘תודה דוקטור’ אמרה בקול רשמי וניתקה את השיחה. סול הביטה בקשישה הדוממת. ‘מי את’? תהתה. עצי רימון היו עצי הסטטוס של הנשיאה, ראשת הממשלה ושל בנות מועצת ‘החמש’. מי שלא היתה הקשישה, רוב הסיכויים היו שמוצאה ממשפחת השלטון.
** דמטר אכלה אשכול ענבים שחורים והביטה מטה ממרום ארמונה שניצב בקצה גבעה, אל הרחובות הצוהלים. אלפי כדורים זוהרים מילאו את קו הרקיע. למרות המראה המרהיב, דעתה היתה מוסחת. לאחרונה, נראתה דיאנה, בתה, צופנת סוד ודמטר שנאה סודות. כנשיאת המדינה העולמית לא יכלה להשלים עם הסתרת מידע מפניה. גרוע מכך, המשרתת הנאמנה שהיתה אשת סודה מעל לחמישים שנים, נעלמה וליבה של דמטר ניבא לה רעות. ’ יתכן שיש קשר בין הדברים’. הרהרה. נשמעו צעדים. היא הכירה את צעדי בתה הכבדים שהופיעה בפתח החממה הענקית. ממבט אחד שהעיפה בפני בתה, שהיו מלאי צער ונחישות כאב ועוד משהו, ידעה דמטר שמדובר באסון. אך התקשתה להאמין לבשורות שנחתו עליה.: דיאנה ניהלה רומן אסור. היא אחראית להעלמה של עשתר שאיימה לספר עליו לדמטר. “הרגתי אותה" אמרה דיאנה ומיאנה לפרט. דמטר לא לחצה מפני שהבשורה האחרונה היממה אותה : דיאנה בהריון ובכוונתה ללדת. דמטר הגיעה למעמדה הרם ושמרה עליז בזכות יכולתה המרשימה למשול ברוחה. המוטו שלה היה: ‘מי שלא שולטת בעצמה לא תצליח לשלוט באחרות’. גם כעת, במקום לומר מילים נמהרות שתתחרט עליהן מאוחר יותר, העניקה לדיאנה חיבוק קצר ושלחה אותה לחדרה לישון תוך הבטחה שהיא תדאג לכול. סוף סוף התפנתה דמטר לחשוב ולעכל את שארע. לאורך הלילה בכתה על עישתר האומללה, והתפללה על בתה שאיבדה את הדרך. עם הופעת אצבעותיה הוורודות של אאוס, אלת השחר, ידעה דמטר מה תעשה. אחרי שהתרחצה והחליפה בגדים , ערכה שיחה טלפונית עם המשטרה, הכינה קנקן קפה והמתינה במתיחות. תוך זמן קצר, צלצל . פעמון ובפתח ניצבה שוטרת שרעמת שיער שחור יפהפייה עטרה את פניה הקטנות. ‘האם נוכל לשוחח מספר דקות גבירתי’? שאלה בנימוס. ודמטר הזמינה אותה בתנועת יד להיכנס. ‘יש עוד מישהי בבית’? ‘כן. בתי דיאנה היא ישנה בחדרה’ קאלי הבחינה בנימה המגוננת של דבריה. ‘אשמח אם תצטרך אלינו לשיחה. הבנתי שבידה מידע חשוב". קאלי התנסחה בזהירות מירבית מול ראשת הממשלה . ’ דיאנה הצטרפה לשיחה. ‘האם אתן מזהות את הגבירה הזו?’ . דמטר התחלחלה למראה עישתר רצוצת הראש. אחזה בה בחילה. דיאנה פרצה בבכי. ‘כן זו עישתר ‘ דמטר התקשתה להגות את המילים . “עישתר נמצאה בתעלה. האם אתן יכולות לשער מה ארע"? האם והבת הביטו זו בזו במבט ממושך. לבסוף הנהנה הבת הנהון כמעט בלתי מורגש והשפילה את עיניה. דמטר אמרה בקול יציב:
"בתי דיאנה הרגה אותה על מנת שלא תחשוף שקיימה יחסים אסורים". והוסיפה ‘נודע לי על כך בשעות האחרונות ומייד התקשרתי לדווח על כך ". “אני מבינה. “ קאלי היססה לגבי המהלך הבא שהיה ביצוע מעצר. דמטר הביטה ישירות וממושכות בעיניה של קאלי כמבקשת לעמוד על טיבה . לבסוף פקדה: ‘בואי איתי’ ‘לאן’? ‘.אני מבקשת לחלוק איתך מידע שידוע למיעוט נבחר. אם אחרי שתקבלי את המידע תבקשי לעצור אותנו נבוא איתך בלא התנגדות. אני מבטיחה לך בדיברה של כבוד". קאלי קמה ממקומה וניערה אבק מדומה ממכנסיה. ‘אני משערת שבתור ראש ממשלתי יש סיבה לקבל את דברתך ‘ אמרה בנוקשות ושלושת הנשים יצאו אל הרחובות שטופי הגשם הכבד והערפל.
**
פניהן היו מועדות אל בניין ה’חמש’ הבינה קאלי כשהתקרבו במעלה הגבעה אל מבנה מחומש מוקף בדונמים של דשא ועצים מפוסלים בצורת ירח , ברכות ומפלים מלאכותיים תעלות מים קפואות. המבנה וסביבתו נועדו להביע את עוצמתה של סלנה אלת הירח והיקום. ועוצב על ידי סיגרון האמנית מקבוצת ה’חמש’ הראשונה. המאבטחות שניצבו בעמדת הכניסה למיתחם, לבשו מדים לבנים שסמל ה’חמש’ מודפס עליהם: עיגול מתחתיו קו ומתחתיו משולש שווה צלעות. כשהבחינו בדמטר הזדקפו והצדיעו. דמטר הובילה אותן בשתיקה דרך אולם כניסה מכוסה בתמונות של שדות חיטה תירס וסויה מרחבי העולם . ‘הישגן המופלא של ה’חמש’ היה חיסול הרעב העולמי בכל רחבי כדור הארץ. הן העבירו את העולם לשימוש באנרגיה סולארית חינמית ובלתי מזהמת. חיסלו את השימוש בטלפונים ניידים והציבו עמדות מחשב רק בבתי ספר, בתי חולים ובמכוני מחקר. הן עצרו את כריתת יערות הגשם וחיסלו את תעשיות הבשר והדגה שכילתה כמויות עצומות של משאבים טבעיים. התוצאות היו מופלאות. תוך דור או שניים חידש כדור הארץ את משאביו והיה די מזון עבור המין האנושי. כמו כן, הנהיגו ה’חמש’ בהנהגתה של פריג המשפטנית חוקי צמצום ילודה ואכפו אותם בקפדנות’’ הרהרה קאלי. הן עלו ונכנסו לחדר ישיבות. החדר כוסה בשטיח בצבע קרם מרגיע, הוצבו בו כורסאות בד בצבעי פסטל: צהוב ,תכלת, ורוד אפרסק וכתום בהיר. האווירה היתה רכה מזמינה ובלתי מאיימת. דמטר פתחה מגרה והוציאה אוזניות ומשקפי תלת מימד. הן הצמידו את האוזניות ואת המשקפיים ונכנסו לחדר מן המאה שעברה , סביב לשולחן עץ, ישבו על כסאות מתכת דקים, חמש נשים שאת דמותן זיהתה קאלי ברטט של התרגשות. ‘זוהי הקלטה של ישיבה גורלית’ אמר באוזניה קולה של דמטר. ‘זוהי צומת הדרכים שהביאה אותנו להיכן שאנו נמצאות היום’. קאלי זיהתה את פריג ראשת הממשלה הראשונה שניהלה את הישיבה, רחבת אגן, שערה מאפיר ולסתה הדוקה. היו שם סיגרון המשוררת הלאומית שחיברה את ההמנון ועיצבה את הדגל.. היתה יוני העתונאית והסופרת, בלונדינית גבוהה ורחבת כתפיים, שחיברה בין הלגה המלוכסנת להילד השחומה וגיבשה את קבוצת ה’חמש’ מתוך מעגל חברותיה הקרובות. הלגה הסינית הקימה את הצבא הראשון.שמה במקור היה שונה . כל חברות קבוצת ה’חמש’השתמשו בשמות בדויים בעת שירדו למחתרת וקראו לעצמן על שמות ואלקירות נורדיות ידועות. אחרי שניצחו, דבקו בשמותיהן החדשים. קאלי זיהתה את דמותה השברירית והממושקפת של -הילד המדענית שישבה בצד וכרסמה תפוח. תמונותיהן הופיעו בכל ספרי הלימוד וכל טקס חגיגי החל בשיר הודיה לאמהות העולם כפי שכונו בפי העם. הן הפכו לדמויות מיתולוגיות. לצפות בהן חיות ומתנועעות, כל כך אנושיות ונגישות, עשה אותן למוחשיות ביותר. התחוור לקאלי שחמש הנשים היו שרויות בעיצומו של ויכוח. הילד והלגה רצו לבצע משהו שהן כינו בשם ‘איתחול’ ואילו יוני ופריג התנגדו. סיגרון התנודדה ביניהן. לבסוף הסכימה עם הילד והלגה. ופה נסתיימה ההקלטה. דיאנה וקאלי הסירו את המשקפיים את האוזניות והמתינו להסברים. “רוב הנשים בעולמנו מקבלות את היתרונות שיש באורח חיינו כמובנים מאליהם.” אמרה דמטר בקול שטוח מרגש" אורח חיינו כולל שלום ושפע. השכלה ושירותי בריאות חינמיים לכל. ’ פתחה דמטר ‘אך לא תמיד היו פני הדברים כאלו .בעבר, מליונים נאבקו במליונים אחרים על תנאי מחיה וכתוצאה מכך נהרגו ונפצעו, נעקרו מבתיהם והפכו לפליטים. מליונים גוועו ברעב בעוד שתןשבי מדינות אחרות מתו ממחלות שנבעו משפע רב מדי. בעבר, מספר הזכרים בעולם השתווה למספר הנקבות ואוכלוסיית העולם עמדה על כ7.5 ביליון. מה שיצר עומס בלתי נסבל על משאבי כדור הארץ. כיום היא עומדת על שני בליון. בנוסף נהג המין האנושי, מונהג בידי מנהיגים ילדותיים ואנוכיים, בבזבזנות ובחוסר שיקול דעת והשתמש בתעשיות מזהמות על מנת לייצר מוצרים שאינם עוד בשימוש כמו מכשירים פולטי קרינה.’ דיאנה הרימה את ראשה ‘מספרם היה שווה’? דמטר המשיכה ‘לרוע המזל, הזכרים השתלטו על מוסדות החברה האנושית והנשים היו מצרך זול. רבות נרצחו, רבות עוד יותר נאנסו’ ‘אונס’? תהו קאלי ודיאנה ‘הגברים כפו עצמם מינית על הנשים’ הסבירה דמטר ‘כפו? מינית?’ דמטר נאנחה ‘בעבר התרבו בני האדם באמצעות יחסים גופניים ולא באמצעות הפריות מבחנה. עד ה’איתחול’ זה היה מצב העניינים. הזכרים שלטו בנשים כלכלית ומעמדית וכל מוסדות החברה: הדת הממשלה והתקשורת עודדו מצב עניינים זה’. פניהן הביעו חוסר אמון. אך דמטר המשיכה ‘זהו מידע רב לספוג בזמן קצר. אני יודעת. אך זמננו קצר’. ‘מהו ה’איתחול’ ’? היתה לקאלי תחושה שזה לב העניין. ‘הרקע ל’איתחול’ היה ההתעללות הנמשכת בנשים. זהו סוד שמור שהלגה נמכרה כמו אלפי ילדות ונערות, לבתי שעשועים בהן גברים עשו שימוש מצער בגופן, תוך שהם ממיטים סבל רב על גופן ונפשן. אך הלגה היתה שונה. היא היתה קשוחה וחזקה ובהגיעה לגיל הנעורים, רצחה את הגבר שסחר בה ונמלטה. היא הקימה את צבא הלוחמות הראשון , אז ראיינה אותה יוני שכתבה והטיפה לשחרור של נשים, ושבאותה שנה ראיינה גם את הילד שהיתה מדענית מבטיחה. כך נוצר הגרעין הראשוני של קבוצת ה’חמש’. ליוני היה ברור שרק מהפכה תוכל להציל את המין האנושי ואת כדור הארץ. יונ י הלגה והילד רקמו תכנית והילד פיתחה חומר שאיפשר את המהפכה. החומר שהוחדר לגוף באמצעות מערכת העיכול, הפך קטלני כשהגיב עם רמות גבוהות של טטוסטרון ההורמון הזיכרי. רמות אלו מופיעות כשהזכר נכנס לגיל הנעורים. הן תכננו להחדיר את החומר למי השתיה ברחבי העולם כדי ליצור רוב מספרי של נשים ‘ דמטר השתהתה. מניחה להן לעכל את הדברים. דיאנה נראתה המומה אך קאלי נותרה ממוקדת ‘אני משערת שהן הצליחו’ ‘כן. אחרי הישיבה שראיתן, צבא הלוחמות ביצע את ה’איתחול’. הגברים והנערים מתו תוך ימים ספורים. נשים רבות בעיקר אמהות התאבדו או יצאו מדעתן. אלו היו שנים קשות וערים רבות נחרבו כפי שציפו ה’חמש’. הנשים שהיו שותפות ל’איתחול’, התרכזו בכמה ערים והקימו את העולם המשופר שאנו רואים כיום’. ‘מה הן עשו עם התינוקות’? לחשה דיאנה. ‘את חייבת לזכור שזה היה לפני יותר ממאתיים שנה. הן שמרו על התינוקות הנקבות והשתמשו בחלק מהזכרים לצורך הפריה. היתר נפטרו עם כניסתם לגיל ההתבגרות כתוצאה משתיית המים’ . דמטר ערכה הפסקה קלה והביטה מבעד לחלונות על ענני הסערה שהחשיכו את השמיים. ‘לאורך ההיסטוריה האנושית, חברות התבססו על שעבוד. החברה שלנו מושתתת על יסוד דומה. אך כדי ליצור חברה מוסרית הדבר היה נחוץ. ה’חמש’ הבינו שהמין הגברי ,עם הפיכתו לבוגר מינית, נעשה אלים חסר אחריות וא מוסרי. הם הביאו את כדור הארץ לסף כליה. הממשלות והמוסדות שיצרו עסקו בניצול בני אדם ומשאבי כדור הארץ. העניין הפך קריטי כשהם התחילו להשתמש בנשק גרעיני וחיסלו את הראות הירוקות של כדור הארץ. לא היתה להן ברירה. כך או אחרת, ה’איתחול’ בוצע. ועקרונות החברה שלנו כללו שימוש זהיר במין הזכרי לצורך המשכיות בלבד. זה עקרון קריטי".’. דיאנה נעה על מקומה באי נוחות. דמטר שלחה בה מבט מתרה ‘בכל עת, אנו שומרות על שני זכרים פעילים מינית בכל יבשת. הם מקבלים מספרים סידוריים ומשמשים לצורך הפריה. בתום עשר שנים, בחג הקורבן, הם מומתים ומוחלפים באחרים וזאת כדי לבצע רענון מתמיד של הגנום’ . ‘ אכן ’ אמרה קאלי שמעולם לא אהבה את החג . ‘כן ‘ נאנחה דמטר ‘אלא שלרוע מזלנו, דיאנה פגשה באחד משני הזכרים Y780 וניהלה איתו מערכת יחסים אסורה’. ‘יש לו שם’ אמרה דיאנה בהתרסה "קוראים לו אדם". ‘אין לו שם. יש לו מספר סידורי! נקשרת אליו רגשית וראי לאן הדבר הוביל אותך…רצחת את עישתר המסכנה’ הטיחה בה דמטר . קאלי קמה ממקומה ‘מה את רוצה שאעשה’’? שאלה ‘אני רוצה שתחשבי היטב מה עלול לקרות , אם יוודע שבתה של ראשת הממשלה, ניהלה מערכת יחסים עם זכר. נשים עלולות להבין שניתן להרגיש רגשות כלפיו. הן עשויות לרצות בכך בעצמן. זו עלולה להיות תחילתו של מדרון חלקלק המוביל לאנרכיה. תתגלה העובדה שאנו ממיינות עוברים לפי מינן ומאפשרות רק לנקבות להיקלט ברחם .הן ירצו ללדת זכרים, ומשם קצרה הדרך לכך שהן ירצו להינשא להם. הרומן האידיוטי של בתי, עלול להיות תחילת הסוף של החברה המתקדמת ושוחרת השלום ביותר שידע כדור הארץ. האם את מבינה את ההשלכות של מעצר כזה’? קאלי נגסה את קצה שפתיה בהתלבטות. ‘אני מבטיחה לך שבתי תושם במעצר בית עד שY780 יושמד ‘ הבטיחה דמטר. ‘לא’ ביקשה דיאנה בבהלה ‘אימא..אל תשמידו אותו.תנו לנו לחיות ביחד במקום מקלט’ דמטר וקאלי התעלמו ממנה. קאלי הביטה בדמטר רגע בדממה ואז הושיטה את ידה ללחיצה. דיאנה קרסה על מקום מושבה.
** Y780 הביט ברופאה שהחזיקה מזרק . בהיותו כפות למיטה יכול היה רק להביט בה בתחנונים, בעת שהתקרבה אליו. פניה ריקות ממבע. ‘חכי’ ביקש ממנה ‘אני מבקש .. תגידי לדיאנה שזה בסדר. תגידי לה שאדם מוסר שהוא אוהב אותה. תוכלי לומר לה זאת’? היא הביטה בו בתמיהה. היו לה עינים כחולות עזות ונדמה לו שמבען התרכך. ‘תגידי לשוטרת שאני הרגתי את הזקנה’ ביקש ‘עשיתי זאת כדי שלא תחשוף אותנו’ כעת הביטה בו בכעס. ‘תקליטי אותי’ ביקש. ‘אין צורך. כל מה שקורה בחדר מוקלט ממילא’ אמרה לו בקרירות. ‘יש מעקב מלא אחרי ביצוע ההליכים בצורה מוסדרת בחוק והומנית’. אדם עצם את עיניו ודמיין את פניה המחייכות של דיאנה . כעת תהיה חופשיה ובטוחה. כמעט שלא הרגיש בדקירת המחט.
** בספטמבר, בימי חג השירה , כרעה דיאנה ללדת. מן הגן הסמוך עלה קולה של מקהלה נודדת ששרה על יופי ועל חסדה של אלת הירח.. ברוח הסתויות התנופפו סרטים צבעוניים רקומים מעשה אומן שנקשרו לענפי העצים. המיילדת שתמכה בה במהלך הלידה חתכה את חבל הטבור והחזיקה בידיה חבילה מתנועעת וצווחת. ‘זה בן או בת’? ביקשה דיאנה לדעת דמטר שישבה בגינה היטתה אוזן בחרדה אך לא שמעה את התשובה. היא קמה ממקומה בחופזה ורצה לאורך שביל האבנים אל תוך הבית. סוף.
מילון מונחים: קאלי – אלת המוות וההרס במיתולוגיה ההודית סול אלת השמש במיתולוגיה הויקינגית עישתר אלת פריון אמהות חיים וירח במיתולוגיה הכנענית דיאנה – ארמטיס אלת צייד וירח. במיתולוגיה היוונית והרומית בריגיטה –ויקטוריה- אלת מלחמה ונצחון במיתולוגיה היוונית והרומית.
ואלקירות – אלות שמסייעות ללוחמים אמיצים בשדה הקרב. על פי המיתולוגיה הויקינגית. המוכרות שבהן: פריג. גון – יוני. סיגרון. הלגה. הילד. ברונהילד. ערב חגה של קאמי נחוג ב25 בדצמבר. במהלך החג יוצאים בלילה, ומעיפים כדורים פורחים עשויים נייר עם נרות דלוקים בתוכם ומבקשים משאלות מאמהות קדמוניות ומאלת השמש והיקום קאמי. מדי תשע שנים, שנה עבור כל חודש של הריון אנושי, הורסים את מקדשה העגול ובונים אותו מחדש עם מזון ובגדים חדשים. כדי לציין התחדשות וקיום. חג המים נחגג ב4 ליולי ונמשך 3 ימים במהלכם משיטים סירות במקורות מיים ועורכים פיקניקים בפארקים וכן מקובל לערוך את תחרות הפשטידה המקורית. מאחר והתזונה ברחבי העולם היא טבעונות מטעמי אקלוגיה ומוסר חדש, נערך כל העת חיפוש אחרי מתכונים חדשים ומלהיבים. חג המורשת נחגג ב25 במארס. תלמידות בתי הספר טומנות קפסולות זמן . המכילות ציורים, צילומים וקטעי כתיבה. שנועדו עבור הדור הבא. והן פותחות את הקפסולות שנועדו עבורן ונטמנו לפני עשרים וחמש שנים. הן מפריחות יונים לבנות כאות לשלום להרמוניה ולהמשכיות. מאכלי החג הם עוגיות עגולות ועוגיות שקדים בצורת סהרונים. חג השירה נחגג ב13 בספטמבר. בעונת הסתיו, במשך שבוע עוברות להקות של זמרות נודדות ושרות האזרחיות שותות יין אדום מתוק קושרות סרטים צבעוניים רקומים על ענפי העצים שמשירים עליהם בשלכת ותולות שירים פרי עטן על לוחות מודעות להנאת העוברות והשבות.
חג ראש השנה נחגג בראשון לינואר. הנשיאה מגישה בטקס רשמי לראשת הממשלה את יצירת הסריגה ‘חוטי הגורל’ . היצירה מתחילה בערב ראש השנה הקודם ונמשכת לאורך השנה .היצירה משובצת קמעות וסמלי מזל טוב. רובה נסרגת בצבע האדום שמציין שפע ומזל. הסריגה היא האמצעי לאריגת העתיד ומבטאת איחולים לשנה הקרובה. כמו כן, שותים בחג משקאות פירות אדומים ממותקים ואוכלים מאכלים מתוקים מטוגנים.
חג הקורבן נחגג בחמש עשרה למאי וכולל המתת הזכרים המשמשים לרביה והחלפתם בזוג זכרים חדש. כמו כן מבקרות האזרחיות בבתי הקברות ומניחות זרי פרחים ושרשראות העשויות מחרוזים דמויי גולגלות כמנחה לאמהות ולבנות שנפטרו. ומבקשות שיגנו עליהן ממקום מושבן בשמים.
המנון המדינה העולמית החדשה. מאת סיגרון. קבוצת ה’חמש.
בשבילים רבים מספור הלכנו .
אמהות, בנות, נשים. ילדות.
גם אם כשלו צעדינו –
הבטנו הרחק אל ימים אחרים.
בהם נדע אושר ושלווה.
נגיע אל מקום של אהבה ושל נחמה. חיבקנו זו את זו בעודנו מבקשות צדק ואיזון
יחד ניצור עולם חדש
ונעניק אשה לרעותה את המתנות היקרות ביותר
כוח שיויון ואור זוהר.