קטגוריות
מסלול צעיר 2024 פרס עינת 2024

הרדוף מאת אסף בן מאיר וסיון עובד

הגשם היה בעוצמה חזקה, הקירות היו מלאים בדם, היה אפשר לשמוע את ההד של מיליון צרחות, הרעשים האלה.. הם בכל מקום, יובל רץ במסדרון ומנסה להגן על חייו, פתאום הוא מתעורר במיטה לצלילי השעון המעורר שכולו מזיע.

בבית הספר כל סגירת לוקר וכל דיבור, רעש ותזוזה, הרגישה לו כאילו הוא מתחרפן עד שהוא שמע צליל מהראל, חברו הטוב, "הכל בסדר?", אבל יובל נשאר שקט, הוא מסתכל עליו במבט מפוחד, הראל מבין שעדיין יש לו הזיות. "מה אתם בוהים אחד בשני ככה עוד שניה תתנשקו לי פה" אומרת יהלי ואוחזת ליובל ביד ומנשקת אותו ומושכת אותם לכיוון הכיתה.

בכיתה המורה להיסטוריה, דני יקצינשוב, מחליט לקראת סוף הבגרויות לשנות את חומר הלימוד: "טוב בגלל שסיימנו את הבגרות בהיסטוריה אז אני שם זין על שאר החומר הלימודי ואני מחליט ללמד אתכם על נושא שונה וחדש, אז היום נלמד על שד הדיבוק".

הכיתה התחילה לעשות רעשים, חלק שמחים וחלק פחות, יובל נבהל בלי לדעת למה, ופשוט בורח מהשיעור ובדלת הוא נתקל בעמית שנכנסה לכיתה, כולה לבושה בבגדים חשופים שמביישים את הדת של המשפחה שלה, "הופה נזכרת להגיע לשיעור אה" אומר דני בצורה מאוד מאוכזבת אך לא מופתעת.

עמית הלכה לשבת ליד יהלי ושאלה אותה "מה יש לחבר שלך נראה לי הוא השתגע כבר, בואי תעברי לבנות כמוני" יהלי צחקה וענתה "אני לא יודעת, הוא מתנהג ככה בימים האחרונים".

כמה ימים לאחר מכן ביום שישי, בבית ספר, החבורה תכננה להיפגש במקום הקבוע שלהם – הבית של עמית, והפעם עמית לא יכלה "וואי תקשיבו בסוף אי אפשר אצלי, המשפחה המורחבת שלי באה אלינו ואני גם בכלל לא אוכל להיות בטלפון אז קבלו ביטול". "כן ברור ואבא שלי חזר עם החלב" אמר הראל, "לא ברצינות המשפחה שלי ממש חרדה לעניין הטלפונים" ענתה עמית. 

יובל והראל הלכו ביחד הביתה ואז הראל אמר: "טוב יאללה מצאתי תעסוקה יותר מעניינת מכם" יובל צחק. בדרך יובל והראל שמעו שני ילדים שלכלכו על יובל, יובל היה קרוב לתקוף והתחיל להיכנס לעוד הזיה ואז הראל הסיח לו את הדעת, ושניהם המשיכו ללכת מבלי להסתכל לאחור…

כעבור כמה שעות יובל עדיין נשאר עם תחושת הכעס והחרדה ולא הבין למה ולא הצליח להירדם בלילה מהמחשבות.

באותו זמן, יהלי חזרה מארוחה אצל המשפחה שלה, בזמן הנסיעה היה מלא צעקות ורעשים באוטו ויהלי כל שניה הגבירה את עוצמת הווליום של המוזיקה באוזניות והיה לה חשדות שיקרה משהו ואז מרוב חוסר ריכוז באוטו הנהג פנה לכיוון הלא נכון והם מצאו את עצמם באזור הררי וחשוך ללא קליטה. 

בינתיים יובל משתגע כבר וניסה להתקשר ליהלי אבל היא לא ענתה לו אז הוא יצא מהבית והתחיל לרוץ מבלי לראות לאן כמו שיכור. 

פתאום יובל מצא את עצמו על הכביש באותו אזור שהמשפחה של יהלי נמצאת ואז מולו הרכב של המשפחה של יהלי שהתקדם במהירות לכיוון שלו, הנהג לא שם לב שיובל מולו וממש סנטימטרים לפני שהם התנגשו משהו קרה ליובל, משהו נכנס לתוכו ובין רגע יובל היה נראה אחרת, העיניים שלו היו שחורות והפרצוף שלו התעוות, ההורים של יהלי זיהו שזה יובל ושמשהו קרה לו ויובל זיהה אותם והם ניסו למנוע מהתאונה, הנהג של הרכב סיבב את ההגה ימינה והרכב התנגש בעץ. 

למזלה של יהלי בזכות החשדות היא נשארה בחיים ובזמן התאונה היא נאחזה במושב הקדמי כדי למנוע פגיעה בראש ושרדה, אבל לרוע מזלה היא שמעה צעדים מתקרבים אליה, זה היה יובל שניסה לעזור לה אבל היא לא ידעה שזה הוא כי היו לו פנים מעוותות. יהלי ניסתה לברוח ויובל ניסה לרדוף אחריה ואז התעלף ויהלי הצליחה לברוח משם מהר והשאירה שביל של דם מאחוריה…

כמה שעות עוברות ויובל מתעורר בבוקר באמצע היער, מבלי שהוא זוכר איך הוא הגיע לשם, יובל שומע סירנות של משטרה ואנשים באזור וישר בורח מהמקום בבהלה.

המקרה של התאונה סופר בתקשורת וכל פתח תקווה שמעה בחדשות "נמצאו 4 גופות בתוך המכונית ולפי העדויות יש ילדה בת 17 שהייתה גם במכונית שהוגדרה כנעדרת ואז כעבור כמה שעות שוטרים מצאו אותה משוטטת ביער פצועה".

ימים עוברים ויובל הגיע כרגיל לבית הספר אבל יהלי לא נראתה בבית הספר והחבורה מאוד דאגה לשלומה, הם קבעו להיפגש אצל עמית כדי לחשוב מה עושים בקשר ליהלי.

בזמן כשהם קובעים, יובל מתחיל להילחץ להיכנס לביתה של עמית אז הוא ממציא תירוץ להימלט ובורח משם ומשאיר את השאר בחשד, הראל רודף אחרי יובל ומנסה לדבר איתו ושואל אותו לגבי ההזיות, יובל מסתכל עליו במבט מבולבל וישר מכחיש הכל, יובל מתעצבן והוא הולך תוך כדי שהוא נותן להראל מכה חזקה עם הכתף.

מאוחר יותר, יובל הלך לאימון כדורסל ושיחק שם עם חברו לנבחרת, דור דור, שניהם התאמנו בזריקות לסל ודור דור קלע הרבה מאוד סלים ברצף לעומת יובל שלא הצליח, דור דור אמר בצחוק: "יואו יובל באמת שאפשר להחליף אותך בכל דבר, תקלע איזה משהו יחתיכת עקום". יובל התעצבן, בתוך שנייה הדיבוק נכנס בו כי הוא חשב שתוקפים אותו, יובל התעוות שוב ודור דור נבהל ויובל מתוך כעס זרק על דור דור את הכדור בחוזקה לכיוון קנה הנשימה, דור דור נחנק, אנשים שהיו באזור באו לראות אם דור דור בסדר, הייתה התקהלות קטנה של אנשים, וביניהם גם הראל שהיה בשוק, 

הוא לקח את יובל לאזור מרוחק וניסה לדבר עם איתו בקשר למה שקרה בבית ספר אבל יובל לא הקשיב ונתן להראל אגרוף בפרצוף וישר מתוך בהלה ביקש סליחה וברח משם, האף של הראל היה מלא בדם.

שעה לאחר מכן, הראל הלך כהרגלו לדוכן הפלאפל ששם הוא מכיר אישית את הבעלים של המקום, יניב, שדאג לו ממש כמו האבא שחסר לו: "מה הראל, מה זה כל האדום הזה על הפנים, אם היה חסר לך קנבס לצייר עליו היית צריך לבקש ממני הייתי מביא לך חבל סתם ככה לצייר על הפרצוף". הראל הסתכל עליו במבט עצבני וגילגל עיניים, לא היה לו מצב רוח לבדיחה, יניב ניגש אליו בדאגה ושאל אותו מה קרה, הראל סיפר לו את כל מה שקרה עם יובל, יניב ממש התעמק בסיפור ואמר בצחוק: "שמע הראלי, או שהוא סתם עצבני או שנכנס בו דיבוק, אל תיקח את זה אישי". הראל היה מבולבל וצחק איתו.

חודש לאחר התאונה, יהלי עברה לגור אצל דודה שלה והחליטה סוף סוף לחזור לבית הספר אחרי הטראומה שהיא עברה, החבורה שמחה שהיא חזרה ותמכה בה.

בשיעור היסטוריה, דני יקצינשוב חילק את המבחנים שהכיתה עשתה ויובל התנשא בציניות על הראל בכך שקיבל ציון הרבה יותר טוב משלו. דני המשיך בשיעור, התלמידים העתיקו והקשיבו לשיעור, המורה המשיך את החומר הלימודי על הדיבוק ויובל שוב התחיל להזיע מלחץ ללא הפסקה עד שלא יכל לשאת את זה יותר וברח מהכיתה. הראל כשראה את יובל בורח מהכיתה הוא התחיל לקשר את האירועים שקרו: העצבים הפתאומיים, הציונים הטובים, ההיעלמויות שלו והבדיחה שיניב אמר לו על הדיבוק, ישר אחר כך הראל הלך לבדוק לגבי יובל, כשהוא מצא אותו הוא ראה את יובל עם פנים מעוותות, משתגע ללא הפסקה, מדבר בשפה לא מוכרת ומוזרה, הראל ברח משם בבהלה מבלי שיובל שם לב בכלל שהוא היה שם וחזר לכיתה.

ישר אחרי הבית ספר הראל רץ הביתה והתחיל לחקור על התופעה שנקראת "הדיבוק" ואת המאפיינים של זה. לאחר שעות רבות של מחקר על הנושא, הראל גילה שהדיבוק הוא שד שהוא נשמה של אדם מת שנכנס לגוף של אדם חי ומשתלט עליו, משפיע לו על הרגשות, על ההתנהגות ועל האישיות שלו. הדיבוק מגיב בצורה חריפה לדברים מקודשים, הוא גורם לשינויי מצב הרוח בצורה קיצונית, גורם לפונדקאי שלו להיות חזק וחכם בצורה לא רגילה ודיבור בשפה לא מוכרת. הראל היה בשוק ולא ידע מה לעשות ונכנס ללחץ.

למחרת, הראל בא לדני והתחיל לחפור לו בשאלות על הדיבוק ואיך אפשר להיפטר ממנו, דני אמר להראל שאפשר להיפטר מדיבוק בעזרת טקס מיוחד שקשור לסיאנס. הראל יצא מהכיתה  ולהפתעתו הוא ראה את יובל ליד הדלת שהקשיב לשיחה, יובל תפס אותו, הצמיד אותו לקיר ואיים עליו שלא יספר לאף אחד אחרת הוא יפגע בו, הראל ישר ענה בחיוב והתחנן שישחרר אותו ובשניה שיובל שחרר אותו הראל ברח ויובל לא האמין לו ורץ ישר אחריו, הראל רץ ליהלי וניסה לספר לה על הדיבוק והיא לא האמינה לו ויובל ישר הגיע וניסה להגיד שהכל בסדר ושהראל סתם השתגע ואז הראל עיצבן אותו בכוונה מה שגרם לדיבוק להיכנס ביובל והפנים שלו התעוותו לשניה, יובל שם לב שהם גילו וברח משם בבהלה.

מאוחר יותר הראל, יהלי ועמית נפגשו אצל עמית וחשבו על דרך לטפל בדיבוק של יובל. הם הציעו לחטוף אותו בשק כי ידעו שהוא לא יבוא מרצונו כדי לטפל בו. התוכנית יצאה לפועל, ביום שאחרי, הם התגנבו לתוך הבית של יובל, חטפו אותו לתוך שק ולקחו אותו למקום מרוחק ונטוש.

הם הוציאו את יובל מהשק וקשרו אותו על כיסא בתוך בית נטוש שמצאו במקום מרוחק, בבית היה נרות דלוקים מסביב ליובל והוא היה קשור באמצע החדר, הייתה מנורה אחת מסכנה שבמהלך הטקס לא הפסיקה להבהב, יובל צעק שישחררו אותו אך הם לא הקשיבו לו. במהלך הטקס עמית הקריאה תפילות וחזרה על משפטים מספר בם "המדריך להוצאת  שדים" שמצאה בבית שלה. בין רגע, הפנים של יובל התעוותו והעיניים שלו השחירו והקול שלו השתנה ונעשה אפל והוא התחיל למלמל בשפות זרות ועתיקות ואז הדיבוק הופיע דרך יובל, החבורה צעקה על הדיבוק שיעזוב את יובל בשקט, הדיבוק צחק בקול והתחיל לספר להם על העבר שלו: "לפני 2000 שנה גרתי בעיירה קטנה עם מעט אוכלוסין, הייתי רק ילד קטן שהסתכלו עליו מוזר כי התנהגתי שונה מהשאר, התעניינתי בדברים אחרים והשפילו אותי כל הזמן בגלל זה. יום אחד באמצע הלילה הייתה שריפה בכל העיירה ונחשו את מי האשימו? אותי! כמובן שיפילו את זה על הילד המסכן, הוציאו אותי להורג ותלו אותי במרכז העיירה. ועד היום אני מחפש את הנקמה שלי וזאת הסיבה למה אי אפשר להיפטר ממני עדיין".

כשהדיבוק סיים לדבר הוא צחק וכל הבית התחיל לרעוד, הנורה התנפצה, הדיבוק השתחרר והוא התחיל לתקוף אותם בחוזקה. החבורה ניסתה לברוח ולהינצל והם כמעט לא שרדו ואז יובל התחיל לקבל שליטה על הגוף שלו והתחיל להתנצל בפני כולם תוך כדי שהדיבוק נלחם בהם עד שקיבל שליטה מלאה שלקחה ליובל את כל הכוח שהיה לו, הבית פתאום הפסיק לרעוד, המנורה חזרה לקדמותה ואז יובל נפל והשד בחר להרוג אותו מבפנים, יובל התחיל להקיא דם בכמויות ולגסוס עד שמת סופית.

החבורה בכתה והתפרקה ולפתע הם ראו רוח שחורה ומסתורית שיוצאת מהגופה של יובל ובורחת אל העולם ומחפשת פונדקאי חדש להשתלט עליו כדי להשלים את מסע נקמתו של הדיבוק.