קטגוריות
כללי

הוכרזו הזוכים בפרס עינת 2014!

בתאריך 14.10.2014 בטקס הסיום של פסטיבל איקון 2014 בנושא "סודות" הוכרזו הזוכים של פרס עינת.

דבר השופטות למסלול הרגיל:

השנה השיפוט במסלול הבוגרים היה קשה במיוחד. תשעים ואחד סיפורים נשלחו לתחרות, והרמה הכללית הייתה גבוהה במידה ראויה לציון. השתתפו בתחרות סיפורים מוצלחים רבים, ומצאנו את עצמנו מצטערים שעלינו לבחור רק שלושה זוכים, ושאיננו יכולים להטיל על סיפורים רבים יותר את אור הזרקורים שהם ראויים לו.

אלה הזוכים במסלול הבוגרים:

מקום ראשון- "האחו" מאת איגור עידו ארמיאץ'

בעולם שהסתגר בין קירות פלדה, יש מי שכמיהתו היא דווקא לטבע. באמצעות עולם עתידני עשיר ומפורט וכתיבה מצוינת, הסיפור מעמת בין שני רצונות נוגדים של בני האדם, הרצון לחיות בנוחות ובביטחון, לעומת הרצון לגעת בטבע והדחף לחוויות אמיתיות, לא מרופדות ולא מתוּוכות על ידי טכנולוגיה מגוננת.

מקום שני- "נמסטה" מאת עדי לויה

הסיפור גורם לנו, באמצעות המציאות המד"בית וילדונת אחת מתוקה (בעיקר כשהיא ישנה), לבחון את האקסיומות שלנו לגבי משפחה, מגדר וביורוקרטיה, ועושה זאת בחן רב.

מקום שלישי: השנה נבחרו שני סיפורים למקום השלישי:

מקום שלישי: "מלדרה מוטרדת" מאת גיא בוסקו

סיפורה של גיבורת-על ישראלית והמציאות האבסורדית והיומיומית להפליא שהיא נאלצת להתמודד איתה במאבקה באויבי ישראל, בביורוקרטיה הבטחונית הישראלית, וברצון הפרטי שלה לחיות חיים נורמליים יותר. הסיפור מגחיך את המציאות הישראלית היומיומית שלנו דרך המפגש עם הלא-יומיומי, ועושה זאת באמצעות דמות משכנעת וכתובה היטב.

מקום שלישי: "מי מפחד מהחושך" מאת רותם ברוכין

בכתיבה קולחת ויצירה של עולם שלם, שעושה חשק לחזור ולבקר בו, לוקח אותנו הכותב אל סיפור אהבה שחוצה את הגבולות בין אור וצל. סיפורי מאבק בין האור לחושך מרובים בספרות הפנטזיה, אבל מעטים מתוכם עושים זאת בצורה מעניינת, מיוחדת וכתובה היטב כמו סיפור זה.

חביב הקהל: "אלפינה" מאת גיל ח. עמית

מסלול הנוער

דבר השופטות:

גם מסלול הנוער גדל השנה וזכה למספר גדול מהרגיל של סיפורים, ומתוכם רבים היו הסיפורים הטובים. אנו שמחים לומר כי הסיפורים הזוכים – ולא מעטים מהסיפורים ככלל – יכלו להתחרות באותה מידה גם בקטגוריית הבוגרים ולא היו נראים חריגים בסביבתם.

והזוכים:

מקום ראשון: "אליס בארץ השיגעון" מאת עמית במברגר.

הסיפור מציג לנו תיאור וירטואוזי של ספק שיגעון, ספק צורת חשיבה זרה, כתוב בשפה עשירה ויפהפייה.

 מקום שני: "יוניסון" מאת עדן אלדמע תשובה.

בשפה יפה ומדויקת הסיפור בוחן את הקשרים בין זמן, רגש, היכולת לשלוט במתרחש בחיים והיכולת להרפות – וגם מספר לנו סיפור אהבה יפה ומיוחד.

מקום שלישי: "עולם אילם" מאת הילי ליאור.

סיפור הלוקח את רעיון הרשת החברתית צעד אחד קדימה, ובודק ביחד איתנו את חשיבותם של רעיונות כמו פרטיות ואינדיווידואליות, בכתיבה יפה, משכנעת ומעוררת הזדהות.

 

ברכות לזוכים ולהתראות בשנה הבאה!

 

 

תגובה אחת על “הוכרזו הזוכים בפרס עינת 2014!”

ברכות לזוכים! ואלה הסיפורים שאני אהבתי:
1 תאונת שרשרת – רעיון מקורי ומשעשע. סוף מקסים. נהניתי!
23 ירח,הלוך – כתיבה מעניינת, תגלית לא צפויה והמשכיות בלתי נמנעת אל הדור הבא. אהבתי את מוטיב הכוכבים.
26 הנקודה האדומה – את הסיפור הזה אהבתי במיוחד. התגלית המרתקת לקראת הסוף מעמידה את הגיבורה בפני דילמה מוסרית ובחירה בין האמת המכוערת לשקר היפה. מומלץ!
45 שתיים על הבוקר – סיפור שנותן לקורא תקווה ואופטימיות.
51 דברים שמפחידים בלילה – מצחיק, ילדותי ומקסים. נהניתי מאוד!
54 רכבת לילה לקונסטנטינופול – כאן הייתה ממש חגיגה! המון רגעי צחוק וקסם בקומדיית ההרפתקאות הנהדרת הזאת, שבה כל הדברים מתחברים ואין שקט לרגע. ישר לקולנוע!
69 אבק פיות – סיפור מעניין שעוסק בהתמכרות מזווית שונה ומיוחדת, משתי נקודות מבט שונות, כל אחת שופכת אור חדש על האירועים. אהבתי שהיו כאן אנטי גיבורים.
74 סודיות רפואית – הפתעות במרפאת השיניים, הסוף מפתיע.
83 טוב למות – מותחן קצר ומוצלח שמתקדם לאט ובמסתוריות עד הסוף המפליא במיוחד.
87 הבריחה מבית המכשפות – הסיפור כולו מתנהל כמו חלום וגורם לקורא להרגיש כצועד בתוך מבוך יחד עם הגיבורה. יש כאן משהו יפה ולא מפוענח
90 שטכלברן – סיפור מעניין השומר על ציפיית הקוראים ולוקח אותם לטיול בין זכרונות העבר. למחבר/ת: עכשיו לכולנו מתחשק לאכול לינצר טורט בגללך! 🙂

סגור לתגובות.