קטגוריות
פתיחת התחרות

הוכרזו הזוכים בתחרות פרס עינת 2021!

בטקס הענקת פרס עינת, שהתקיים במסגרת אירוע הסיום של פסטיבל אייקון 2021 "התפתחות" בתאריך 26.09.2021 הוכרזו הזוכים בפרס עינת 2021.

דבר השופטים: 

בתחרות פרס עינת השתתפו השנה עשרות סיפורים וכבכל שנה התקשינו לבחור מתוך מבחר עשיר ומעניין. 

נושא התחרות השנה היה "התפתחות", והוא הניב סיפורים מעוררי מחשבה ועתירי תהפוכות. במקרים רבים נותר צוות השופטים עם טעם של עוד והיה רוצה שהסיפורים יפותחו ליצירות ארוכות יותר.

הזוכים במסלול הרגיל:

הסיפור הזוכה במקום הראשון נטוע עמוק בהוויה הישראלית ובמיתולוגיה היהודית כאחד, והוא מקורי, מעניין ועשיר בתיאורים חיים ולפרקים – מצמררים. 

במקום הראשון זכה הסיפור שחיטה שעל העץ מאת יובל אטיאס

הסיפור שזכה במקום השני מעמת ילדה שורדת צבע אדום עם עברה, עם שדים ועם בני אדם. סיפור עוכר שלווה כתוב היטב, והיינו שמחים לראות אותו כפרק ראשון בספר או בסיפור ארוך יותר.

הסיפור הוא לידיה נזכרת איך לקרוא מאת אלון פרקל

במקום השלישי זכו שני סיפורים במשותף. 

הסיפור הזוכה באחד מבין שני הזוכים במקום השלישי הוא סיפור מהודק ומעורר הזדהות, ובו אב לעתיד מגלה ביום הולדתו שהוא יכול לפגוש את עתידו – ועברו. הסיפור הוא הוא עשר שנים מזרחה מאת רז ליברמן

הסיפור הזוכה השני מבין שני הזוכים במקום השלישי הוא סיפור כתוב היטב ומתואר להפליא ובו בני נוער מגלים שהשכחה יכולה להיות מאיימת אבל גם משחררת, והבחירה אינה פשוטה. הסיפור הוא זכרונות מחוף השכחה מאת תום יעיש

בפרס חביב הקהל זכה הסיפור אשת הרעיונות הלא מפותחים מאת אביחי דומיניץ.

ברכות לזוכים!

תודה לכל הכותבים ולוועדת השופטות: ורד טוכטרמן (יו"ר) וגיא בוסקו . תודה למשפחתה של עינת פלג ז"ל על קיום הפרוייקט. תודה לאגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה על התמיכה בפרס ולכל השותפים בהפקת אירוע הענקת הפרס. ניפגש בשנה הבאה!