קטגוריות
פרס עינת 2022

הזוכים בפרס עינת 2022

במהלך אירוע הסיום של פסטיבל אייקון 2022 – התעוררות הוכרזו הזוכות והזוכים בפרס עינת 2022.

במסלול הרגיל:

במקום הראשון: הלכות גלמים מאת נריה בריס

במקום השני: המתעוררים משנתם מאת גדי אלכסנדרוביץ'

במקום השלישי: בחזרה ללאמיה מאת יוסי גורביץ'.

במסלול הצעיר:

במקום הראשון: הרוח הטובה מאת ניצן שמיר.

במקום השני: המכשף האחרון מאת שלמה רותם

במקום השלישי: היחידה לדמיון מפותח מאת ניקול ענאל סבצ'נקו.

להלן דבר השופטים:

בתחרות פרס עינת השתתפו השנה 76 סיפורים במסלול הרגיל ועשרה במסלול הצעיר, ואנו שמחים לראות, כבכל שנה, את תרומתה של התחרות למבחר הסיפורים הז'אנריים המוצלחים בכתיבת המקור הישראלית. 

נושא התחרות השנה, כנושאו של פסטיבל אייקון, היה "התעוררות", וכיאה לנושא כזה הניב סיפורים רבים על שינוי, גילוי והתבגרות, אישיים או קולקטיביים. הנושא זכה למגוון רח

במסלול הרגיל

במקום השלישי זכה סיפור שעוסק בנושאים טעונים של עזיבת הדת והמשפחה, חיפוש הזהות האישית והניסיון ליישב בין החיים שאליהם נולד האדם והחיים שבהם בחר. הוא עושה זאת בכתיבה רגישה ומרתקת והשופטים היו שמחים לקרוא עוד בעולם זה. הסיפור הוא בחזרה ללאמיה מאת יוסי גורביץ'.

הסיפור שזכה במקום השני עוקב אחר סיפורי החיים הרבים והשונים שאדם עשוי להתעורר אליהם, עוסק במקומם של החיפוש והשינוי לעומת היציבות והקביעות בחייו של אדם, ומפגין בכך יצירתיות ונכונות לעקוב אחר בחירות שונות והשלכותיהן.

הסיפור הוא המתעוררים משנתם מאת גדי אלכסנדרוביץ'.

הסיפור הזוכה במקום הראשון נטוע עמוק במציאות של התבגרות בפריפריה הישראלית, ובמיסטיקה יהודית, נושא שלמרבה השמחה זוכה לפריחה בשנים האחרונות, ומתעמק בשאלות של הורות ויצירה, ובכבלים שבין היוצר ויצירתו.

במקום הראשון זכה הסיפור הלכות גלמים מאת נריה בריס

המסלול הצעיר

בסיפור שזכה במקום השלישי במסלול הצעיר, כשרונות יצירתיים מדוכאים בכוח בעולם דיסטופי, שבו מערכת יחסים מורכבת בין יצירה להרס. עולם מסקרן שמזמין הרחבה של הסיפור המתרחש בו.

והסיפור הוא: היחידה לדמיון מפותח מאת ניקול ענאל סבצ'נקו.

בסיפור שזכה במקום השני במסלול הצעיר נער עובר מסלול התבגרות רווי אקשן סוחף וגילויים מטרידים על העולם שבו הוא חי. סיפור קצבי שעונה על המסורות הקלאסיות של הז'אנר.

והסיפור הוא: המכשף האחרון מאת שלמה רותם.

בסיפור הזוכה במקום הראשון במסלול הצעיר, נערה מקבלת הזדמנות להחזיר את משפחתה לקדמותה, אך מגלה שהגשמת משאלות אינה בהכרח הפיתרון הנכון. סיפור נוגע ללב, מעורר מחשבה ומעורר תקווה שהכותב.ת י. תמשיך לפתח את הפוטנציאל שהופגן בו. והסיפור הוא: הרוח הטובה מאת ניצן שמיר.