קטגוריות
הודעות

הזוכים לשנת 2009

הזוכים בפרס עינת 2009 הוכרזו אתמול 10 באוקטובר 2009 בטקס הנעילה של אייקון.

דבר השופטים : מבין 46 סיפורי התחרות, ניתן היה להבחין במגוון רחב של יכולות כתיבה, רעיונות ורמות בשלות של הכותבים, ובתערובת של רעיונות חדשים, מקוריים ורעננים לצד לא מעט תמונות מוכרות ונופים מוכרים מיצירות מד"ב. ניתן היה להבחין בתמות חוזרות, כגון הנושא האקולוגי שחזר מספר מפתיע של פעמים – ולא בהכרח לחיוב – ונושא החירות האישית, שחזר בסיפורים לא מעטים שלבשו נופך דיסטופי. מה שחסר לעתים קרובות, למרבה הצער, הוא קישור של ממש של הסיפורים לנושא התחרות, ובמיוחד סיפורים שבהם העיר היא לא רק רקע לא-הכרחי, אלא אף כמעט גיבורה בעלילה. כאלה היו מעטים, והם ראויים לשבחים על כך שנענו לאתגר – הלא קל – שהוצב בפניהם והשקיעו בו מחשבה והעמקה של ממש.

והזוכים הם:
מקום ראשון : "תיירות אורבנית " מאת נורית הוראק
מנימוקי השופטים : מראם של נופים, ערים זרות ובני אדם, משתנה לא רק על פי המקום, כי אם גם על פי העיניים שדרכן רואים אותם. גם כאן מופיעים הנאהבים המרוחקים זה מזה, והדרך שלהם למצוא זה את זה על אף המרחק והזרות.

 

מקום שני : "בזמן שלה " מאת יצהר ורדי
מנימוקי השופטים : סיפור העושה שימוש פיוטי-כמעט בשפה כדי לתאר את הקונפליקט של אוהבים שעולמותיהם רחוקים זה מזה ולגעת בסוגיית גוף ונפש באהבה. הסיפור היה יוצא נשכר מהבהרה חדה יותר של העלילה ובפרט של הסיום.

מקום שלישי : "מי יבנה בית " מאת יעל פורמן
מנימוקי השופטים : סיפור קטן ומקסים הסב סביב יחסי הורים-ילדים דרך הפן הספקולטיבי שלו. מתאר מערכת משפחתית משכנעת ואת הקונפליקטים בין ההורים לילדים ובין ההורים לבין עצמם בניסיון להתמודד עם ילדים חריגים, ומצטרף למסורת סיפורית שבוחנת את החריג החברתי במבט שונה מהמקובל.

הסתיימה ספירת הקולות להצבעת חביב הקהל . במירב הקולות זכה:
"מי יבנה בית " מאת יעל פורמן

מבין המצביעים הוגרלו שלושה שיקבלו את שנתון האגודה "היה יהיה " אסופת סיפורים ספקולטיביים מקוריים. הזוכים בהגרלה הם:
איילת רז
יחיאל אנגל
דור כהן

תודה לכל המצביעים, ותודה גדולה לכל הכותבים שהשתתפו בתחרות.