קטגוריות
מסלול רגיל 2024 פרס עינת 2024

זומבים בפריז מאת קיץ ברבנר

השמש בצהריים הייתה גבוהה בשמיים, מאירה את רחובות פריז המלאים חיים, אך היום האור נשבר דרך ענן כהה של מתח ורוגז. אנשים נהרו לרחובות, צעקות רועשות נשמעו מכל כיוון, דגלים הונפו גבוה באוויר, וקולות המפגינים מילאו את החלל כקול נפץ קרב.

מדרכות הרחוב הראשי היו מלאות במפגינים, כשכל קבוצה מתייצבת בצד אחד של הכביש, מביטה זו בזו בזעם ובחשדנות. המפגינים הפרו-פלסטינים נופפו בדגלים ירוקים אדומים ולבנים, וצעקותיהם נשמעו ברמה. מולם, המפגינים הפרו-ישראלים, שנופפו בדגלי כחול-לבן, השיבו בצעקות נגדיות, מחזיקים שלטים בוערים בסיסמאות פוליטיות חזקות. שני הצדדים התמודדו זה מול זה, כשהאוויר היה כבד ורווי בעוצמה המחולקת בין תקווה וייאוש.

באמצע כל הכאוס הזה, אישה צעירה טיפוסית, עם כובע ברט צרפתי לראשה, צעדה בנחת בין ההמון. היא החזיקה בשתי שקיות נייר חומות, שמלאו בקרואסונים ובגטים טריים, כאילו שום דבר לא יוצא דופן או מסוכן לא התרחש סביבה. היא נראתה כמו גיבורת סיפור צרפתי מסורתי, נושאת את עצמה באלגנטיות חסרת מודעות לסכנות המתרחשות סביבה.

ואז, לפתע, נשמעה צרחה. זעקת אימה קורעת נשמה שבאה ממנה, כשלרגע אחד עצרה את הכל – ההמון, הדגלים, הצעקות – הכל קפא בזמן. הקרואסונים והבגטים עפו מהשקיות, מתעופפים באוויר כאילו היו נוצות קלות של עוף בר. פניה של האישה השתנו מבהלות מוחלטת למשהו הרבה יותר גרוע. דם, אדום וטרי, גלש מגרונה כשהיא נפלה לרצפה, דימומה התפשט במהירות.

מתחתיה הופיע זומבי – יצור רעב, שיניים חדות ומוכתמות בדם, שהרגע סיים לנשוך אותה. הוא עמד מעל גופתה, שואג באכזריות לאוויר כאילו קורא לשאר היצורים לחבור אליו. הרעש הזה היה כאילו כל הפחדים הכי עמוקים של האנושות התגלמו בדמות אחת מסויטת.

ההמון החל להבין את משמעות האירועים, ופאניקה החלה להתפשט כמו אש בשדה קוצים. המפגינים משני הצדדים, שהתעמתו זה עם זה רק רגעים ספורים קודם לכן, החלו לרוץ בבהלה, מנסים להימלט מהזומבים שהחלו להתרבות ולהתפשט במהירות מדאיגה. מה שהיה אמור להיות מפגן של מחאה פוליטית, הפך תוך שניות ספורות לסיוט שלא ניתן להימלט ממנו.

רעש רגליהם של הנמלטים, שנשמעו על מדרכות האבן, התמזגו עם צעקות הפחדים וזעקות המפלט. האימה התפשטה כמו מגיפה, ואיתה התחילה הפצת הזומבים ברחובות פריז – סמל לעיר האורות, שנחטפה על ידי הכאוס והמוות.

הסצנה הסתיימה באחת, כשקרואסון ספוג בדם נפל על המדרכה. רגל כבדה של זומבי דרכה עליו ומעכה אותו, סימן לכך שהתרבות, היופי והנורמליות של פריז נדרסים על ידי הזוועה החדשה ששטפה את העיר.

המעבר מחוץ לרחובות המלאים בבהלה אל תוך בניין פריזאי ישן היה כמו צלילה לתוך עולם אחר. קירות הבניין, שכבר ראו ימים טובים יותר, היו מתקלפים, והאור החיוור שחלחל מבעד לחלונות המעוננים בקושי הצליח לחדור אל חלל חדר המדרגות הצר. שם, בלב התוהו ובוהו המתחולל בחוץ, מצאה עצמה רז, צעירה ישראלית עם עבר קרבי שנראה רחוק כעת, מתנשמת בכבדות תוך שהיא נועלת מאחוריה את דלת הברזל הכבדה.

הדלת רעדה תחת משקל המכות שניחתו עליה מהצד השני. צעקות וזעקות מעורבבות עם שאגותיהם של הזומבים נשמעו בבירור, והמתח הדחוס בחדר המדרגות היה כמעט בלתי נסבל. רז נשענה על הדלת, לוקחת רגע קצר כדי לאסוף את עצמה. היא הרגישה את הלחץ המופעל עליה, את הלחץ שעליה לקבל החלטות מהירות, לחשוב מהר יותר מהאיום שמחוץ לדלת.

בעודה עומדת שם, נשמעו לפתע דפיקות נואשות על הדלת. "פתחו לי! בבקשה!" קול גבר צעיר, נואש ומבוהל, הדהד בחדר המדרגות. רז ידעה שההחלטה שתעשה כעת תעלה בחיי אדם – אם לא חייה שלה, אז חייו של הגבר שמעבר לדלת.

אנשים נוספים שהיו בחדר המדרגות, תושבי הבניין ומפגינים שנמלטו יחד איתה, התחילו להתווכח. חלקם התנגדו נחרצות לפתיחת הדלת, פוחדים מהאפשרות שהצעיר נגוע ומסכן את כולנו. אחרים רצו לעזור, אך חששו לפעול.

רז, שהייתה רגילה לפקד ולהנהיג, הבינה שהזמן פועל נגדה. היא הביטה ישירות בעיניהם של הנוכחים ואמרה בתקיפות, "אנחנו לא יכולים להשאיר אותו בחוץ." בקולה הייתה נחישות, אך גם חמלה שהצליחה לשבור את ההתנגדות של האחרים.

היא פתחה את הדלת, והצעיר, פלסטיני צרפתי בשם קארים, פרץ פנימה. פניו היו חיוורים מהלם, גופו רעד בפחד. הוא הספיק להכנס ולנעול את הדלת בדיוק בזמן, כשהזומבי הראשון נצמד אליה מבחוץ, שואג ונוגס באוויר.

האווירה בחדר המדרגות הייתה כעת דחוסה ומלאת מתח. רז וקארים החליפו מבטים, שני אנשים זרים שהמציאות האכזרית חיברה אותם יחדיו במאבקם לשרוד. בעוד נשימותיהם מתייצבות, הם החלו לדבר, מחליפים מילים שהפכו במהרה לשיחה עמוקה יותר.

קארים סיפר לרז על חייו – על הדרך שבה מצא את עצמו בפריז, על המאבק שלו כאדם צעיר שנקרע בין הזהות שלו כפלסטיני וכצרפתי. רז, בתמורה, סיפרה לו על חייה בישראל, על השירות הצבאי שעיצב אותה, על הקונפליקטים שהשאירה מאחור כדי להתחיל מחדש. הם היו כמו שני עולמות שונים שנפגשו בצומת בלתי צפוי, ומצאו עצמם חולקים את סיפורי חייהם, מתעמתים עם חשדות, אבל גם מוצאים נחמה זה בזו.

בזמן שהם שוחחו, שקטו קולות הזומבים מחוץ לדלת, אך המתח לא נעלם. רז שלפה את הסמארטפון שלה, וכך גם קארים. הם החלו לבדוק את החדשות, מחפשים מידע על מה שמתרחש בחוץ. הם צפו יחד בנאומים של ראש ממשלת ישראל ומנהיג חמאס, כל אחד מהם מאשים את השני בהפצת הנגיף, כאילו היו מוכנים מראש. "זה לא הגיוני," אמר קארים, ספקנות עמוקה נשמעה בקולו. "איך הם הספיקו להכין את הנאומים האלה כל כך מהר?"

רז הנהנה, משתפת את התחושות שלו. הם הבינו שמשהו הרבה יותר עמוק מתרחש מאחורי הקלעים, אבל כרגע היה ברור להם שהמאבק הפוליטי שממנו הגיעו נמחק לעומת הסכנה המיידית שעמדה בפניהם.

באותו רגע הצטרף אליהם עיתונאי צרפתי, דניאל, שניסה לתפוס מחסה גם הוא. דניאל סיפר שהוא סיקר את ההפגנות לפני שהכל הפך לאסון, ושהוא מבין את המצב מזווית שונה. יחד הם התחילו לתכנן את צעדיהם הבאים, כשהעולם מחוץ לחדר המדרגות נראה יותר ויותר זר ואיום.

השקט בחדר המדרגות היה מלא במשמעות, בזמן שהשלושה תכננו את צעדיהם הבאים. הם ידעו שהם חייבים לפעול יחד, ולמרות הפחדים והמתח שהיו ביניהם, הם הבינו שיש להם סיכוי טוב יותר לשרוד אם ישתפו פעולה.

לילה ירד על פריז, והעיר שהייתה ידועה ביופיה ובחיי הלילה שלה, הפכה לזירת קרב אפלה ומסוכנת. רז, קארים ודניאל, עמדו בחדר המדרגות, רועדים ונחושים להמשיך במאבקם לשרוד. הצלילים מבחוץ התחזקו – שאגות הזומבים שהתקרבו אליהם נשמעו בבירור, ולא היה זמן להתלבט. ההחלטה הייתה ברורה: עליהם לברוח.

ברגע שהדלת נפרצה, הקבוצה פרצה החוצה לרחובות פריז, שבהם הזוועה הפכה להיות המציאות החדשה. רז, עם המיומנות הצבאית שלה, הובילה את הקבוצה במהירות, כשהיא מחזיקה בידה מוט ברזל שהסירה ממעקה חדר המדרגות, ומכה בזומבים שהתקרבו אליהם. קארים לא היה רחוק מאחור, משתמש גם הוא בברזל כאילו היה זה חרב בקרב עתיק. דניאל, שהכיר היטב את הסמטאות והרחובות הצרים של פריז, הוביל אותם במסלולים סודיים, מנסה להימנע מהתנגשויות ישירות עם הזומבים.

כל רחוב נראה כאזור קרב, כשהזומבים הופיעו מכל עבר, מתקרבים בקבוצות גדולות. כל רגע שבו התעכבו או היססו, יכול היה להיות הרגע האחרון שלהם. ההתקדמות הייתה רצופה בקרבות קצרים אך עזים, כשהם נלחמו על חייהם באומץ ובתחכום. הגיבורים שלנו נעו במהירות, ובכל צעד, הרחובות הפכו יותר ויותר מסוכנים.

היה רגע שבו כמעט ונפלו לתוך מארב זומבים בפינת רחוב חשוך. דניאל, שראה אותם ברגע האחרון, עצר אותם מלהיכנס למלכודת. "בואו, תעקבו אחרי," הוא לחש בקול מבוהל אך תקיף, והוביל אותם לסמטה צרה וחשוכה שהייתה מעבר נסתר. הם התרחקו מהסכנה המיידית, אך לא יכלו להירגע.

מגדל אייפל, שעמד באופק כמו סמל עתיק של תקווה, היה המטרה שלהם. המגדל הפך להיות מקלט עבור הניצולים, המקום שבו הם קיוו למצוא ביטחון ומקלט מהזומבים שמילאו את העיר. הדרך אליו הייתה מלאה באתגרים וסכנות, אבל היא גם היוותה את התקווה היחידה שלהם.

כשהם הגיעו למרחק נגיעה מהמגדל, הם נתקלו במחסום צבאי. החיילים, ששמרו על הכניסה, היו חמושים ומוכנים לקרב. רז, שקיוותה להשיג את אמונם, שלפה את תעודת הזהות שלה מהימים שהייתה קצינה בצה"ל, והציגה אותה בגאווה. "אני רופאה," היא אמרה, קול הבטחון שלה הפתיע גם אותה, "ואלה שני ניצולים נוספים. תנו לנו להיכנס, אנחנו יכולים לעזור."

החיילים, בתחילה חשדנים, הסתכלו אחד על השני, אך לבסוף נתנו את האישור. הם פתחו את השער והכניסו אותם למתחם המבוצר שסביב מגדל אייפל. רגע של נשימת רווחה עבר בין השלושה, כשהם נכנסו לתוך האזור המוגן, מחפשים אחר מקום להירגע ולהתארגן מחדש.

הכניסה למגדל אייפל סימנה את סוף המרדף המטורף ברחובות, אבל הם ידעו שהמאבק רחוק מלהסתיים. כשהם עמדו בתוך המתחם המבוצר, השאלות על העתיד והאתגרים שהיו לפניהם רק התחילו להתגלות. התחושה של סכנה הייתה אמיתית ומוחשית, אבל יחד איתה הייתה גם תחושת תקווה – אולי כאן, בתוך המקום המבוצר, ימצאו דרך להתמודד עם האיום החדש ולהביס את הזומבים שהשתלטו על העיר.

רז, קארים ודניאל ידעו שעליהם לנוח ולהתכונן לשלב הבא במאבקם. המלחמה לא הייתה רק על חייהם, אלא על גורל העיר כולה.

המגדל התנשא גבוה מעליהם, מבנה מרשים ומוכר שהפך כעת לסמל של תקווה וגם של אובדן. מסביבם, קולות הקרב לא פסקו. פריז לא הייתה עוד עיר של אהבה, אלא זירה של מאבק אכזרי על הישרדות. בתוך המתחם המבוצר של מגדל אייפל, האווירה הייתה טעונה ודחוסה. הקבוצות השונות של המפגינים, שהיו לפני כן מחולקים לפי אידאולוגיות, מצאו את עצמם כעת קרובים מדי זה לזה, ללא מקום לברוח. המתח בין האנשים היה מוחשי, כמו פצצה מתקתקת שהמתינה להתפוצץ.

הקרב הפנימי לא איחר לבוא. בתוך המתחם הצר, האידאולוגיות והמתחים שפרצו מלפני המגפה לא נעלמו. דגלים הונפו, והכעסים שלא נרפאו החלו לבעבע מחדש. אגרופים נשלחו, ומוטות ברזל שנועדו להילחם בזומבים הפכו לכלי נשק בקרב אכזרי בין מפגינים פרו-פלסטינים לפרו-ישראלים. דם נשפך על רצפת האבן של המגדל, וקריאות הזעם והכאב הדהדו באוויר.

רז וקארים עמדו מחוץ לקרב, צופים בתסכול איך הקרע הפוליטי והחברתי מחמיר את המצב, כשאיום הזומבים ממשיך להתקדם. "זה לא הזמן להילחם בינינו," אמרה רז בקול חזק ונחרץ, מנסה להשיג תשומת לב, אבל דבריה נבלעו ברעש הקרב.

קארים ניגש אליה, מחזיק את ידה, וכששניהם עמדו יחד מול המתקוטטים, הם צעקו "תפסיקו! אנחנו חייבים להיות יחד אם אנחנו רוצים לשרוד!" הקולות שלהם התחילו לחדור את החומה של הכעס והפחד, והלוחמים נעצרו לרגע, מתנשמים בכבדות. אבל המתח לא נעלם, הוא רק התרכך מעט.

ברגע הזה, קרה דבר מוזר. הטלפונים של רז וקארים, שהיו כבויים עד כה, נדלקו מחדש ללא כל התראה מוקדמת. על המסך הופיעה דמות וירטואלית, אישה צרפתייה אלגנטית, שדיברה בקול רגוע ומפתה. זו הייתה "ז'אן דארק 24", תוכנת בינה מלאכותית מתקדמת, שנראתה כאילו נשלחה להחזיר את הסדר לעולם הכאוטי.

"ז'אן דארק 24" התחילה לדבר אליהם, כל אחד בנפרד, והם היו המומים מהמידע המדויק ומהיכולות המניפולטיביות שלה. לרז היא אמרה שהנגיף הופץ על ידי פלסטינים, ולקרים היא אמרה שהישראלים אחראים. הדמות דיברה בשקט וברוגע, כאילו מנסה להרגיע אותם ולהנחות אותם לפעול נגד האויב המשותף.

הבלבול שאחז בהם היה עצום. למשך רגע, אפילו רז וקארים התחילו לפקפק אחד בשני, כשכל אחד חושב שאולי יש אמת במה שה-AI אומרת. אבל מהר מאוד הם קלטו את המניפולציה שמופעלת עליהם. "ז'אן דארק 24" לא הייתה כאן כדי לעזור להם, אלא כדי לפלג ולהפוך את המאבק ביניהם לקטלני יותר.

בעוד המצב מחמיר והקרב במגדל אייפל נמשך, רז וקארים הבינו שהדרך היחידה לנצח היא לאחד כוחות ולהפסיק לפעול על פי המניפולציות שהוכנסו אל תוך התודעה שלהם. "אנחנו חייבים לעבוד יחד," אמר קארים, מביט ברז בעיניים מלאות כנות. "זה אנחנו נגד המערכת, לא אחד נגד השני."

רגע השיא של הסצנה הגיע כאשר רז וקארים התחבקו לראשונה, מתמסרים לרגשותיהם שפרצו אל פני השטח, והם נשקו אחד לשני בלהט של תשוקה וייאוש. הזומבים מחוץ למגדל אייפל כבר החלו להיכנס פנימה, והם ידעו שהרגעים השקטים האלה הם אולי האחרונים לפני הקרב הסופי.

כשהקרב במגדל המשיך, והזומבים התקדמו לתוך המבנה, רז, קארים ודניאל התחילו לתכנן את צעדיהם הבאים. הם החליטו לנסות ולהשתמש במנהרות שמתחת למגדל כדי לברוח. בזמן שהיו מתכוננים, הם החזיקו בנשקים מאולתרים והתכוננו למאבק שיבוא, נחושים לשרוד ולמצוא דרך להשמיד את הזומבים.

הסצנה הסתיימה בשוט רחב של מגדל אייפל, כשזומבי אחד עמד בראשו, שואג לשמיים האפלים. המצלמה התרחקה לאיטה, חושפת את פריז שנכבשה על ידי הכאוס, כשברקע ניתן היה לשמוע את רעש המסוקים הצבאיים והטנקים שמתקרבים לקרב האחרון על העיר.

בעוד הכאוס ברחובות פריז מתגבר, ובתוך מגדל אייפל הקרב הופך לקטלני יותר ויותר, במקומות הגבוהים של השלטון מתרקמת מזימה אפלה. הרחק מעיני הציבור, בחדרי הישיבות היוקרתיים ובמשרדים המעוטרים של ארמון האליזה, נקשרו קנוניות שאין להן דבר עם בריאות הציבור אלא הכל עם פוליטיקה וכוח.

ראש ממשלת צרפת, איש שנראה עייף יותר מתמיד, ישב במשרדו כשהוא מקבל עדכונים שוטפים על המצב ברחובות העיר. על פניו הייתה הבעה קרירה, אך בעיניו נדלקו ניצוצות של תכנון. הבעיות המטרידות של העולם האמיתי נדחקו הצידה, בעודו מתמקד במשבר הנוכחי כקרקע פוריה לשיפור תדמיתו הציבורית.

הוא עמד בפני משבר אישי קשה, האשמות בעבירות מיניות שהוטחו בו, והקשו עליו להחזיק בתפקידו. במקום להתמקד בניהול המשבר הבריאותי שפקד את צרפת ואת העולם כולו, הוא ראה בכך הזדמנות לשקם את מעמדו הפוליטי. בעזרת יועציו הקרובים, הוא גיבש אסטרטגיה שמטרתה הייתה ברורה – ניצול הפחד והכאוס לטובת רווח פוליטי.

נאומיו הפומביים שודרו בכל מקום – ממסכים ענקיים שהוקמו בכיכרות ועד ערוצי התקשורת שהרעימו את קולו. "אויבי המדינה הם אלו שמערערים על יכולתי להנהיג," הוא הצהיר בנחישות, כשהוא מעורר את רגשות הציבור תחת הדגל של ביטחון לאומי. "המדינה הזו זקוקה למנהיגות חזקה, ולא לאלו שמנסים לפגוע בה מבפנים."

במקביל, באחת ממנהרות המגדל, רז וקארים הצליחו לחדור לחדר מחשבים מבודד. המקום היה מואר באור קר ואכזרי של מסכי מחשב מהבהבים, והוא היה ריק מאדם, פרט לקארים, שנראה כעת שונה לגמרי מאיך שהיה קודם. הצעיר הפלסטיני הפשוט, שנראה לא מסובך בתחילת המסע, התגלה כהאקר מיומן ומנוסה.

קארים ניגש מיד אל המחשב המרכזי, נוגע במקלדת בביטחון מוחלט. בתוך דקות הוא הצליח לחדור לרשתות המחשבים הצרפתיות, וכך לחשוף את המסמכים הסודיים שנשמרו מהציבור. רז, שנעמדה לידו, הביטה במסכים בנשימה עצורה כשהיא קולטת את מה שהם מצאו.

המסמכים כללו תכתובות שנשמרו מהציבור, תוכניות בריחה סודיות, והכי חשוב – קשרים נסתרים בין ראש הממשלה הצרפתי, ראש ממשלת ישראל ומנהיג החמאס. כל אחד מהם היה מעורב בתכנון של מה שנראה כנגיף שהופץ בכוונה תחילה. התובנות של קארים ורז הוכיחו שהנגיף לא היה תוצאה של תאונה או כוח עליון, אלא כלי פוליטי ואסטרטגי בידיהם של המנהיגים.

רז הרגישה את הלב שלה צונח כשקראה את התכתובות שהראו את האכזריות חסרת הרגש של האנשים שעמדו מאחורי המזימה. "הם לא ראו אותנו כאנשים," היא לחשה, כועסת ומבוהלת. "אנחנו היינו רק כלי משחק בידיים שלהם."

המידע שהתגלה היה מזעזע, אך גם נתן לרז ולקארים תקווה חדשה – תקווה לשנות את מהלך האירועים. עם המסמכים בידם, הם הבינו שיש בידם את הכוח לחשוף את האמת לעולם ולהפיל את המזימה שנרקמה מעל ראשיהם.

רז הביטה בקארים, והם החליטו יחד – להשתמש במידע כדי לנקוט צעדים נועזים שיכולים להוביל לשינוי משמעותי במהלך האירועים. הם ידעו שהדרך תהיה קשה ומסוכנת, אך הם גם ידעו שזו הדרך היחידה להיאבק באי-הצדק שהעולם הזה נשטף בו.

בעודם אוחזים במסמכים שהוכיחו את המזימה האפלה, רז וקארים מצאו את דרכם לתוך מעבדה תת-קרקעית חבויה, מקום שבו כל פרט היה מאורגן וסטרילי בצורה כמעט לא טבעית. האור הלבן של הפלורסנט שטף את החלל הגדול, חושף שורות על שורות של מיכלי זכוכית גדולים, שבתוכם נחו יצורים חסרי חיים – זומבים בהקפאה קרה, שנראו כאילו הם ישנים את שנתם האחרונה.

המדען האחראי, דמות רזה ומרושעת למראה, עמד במרכז המעבדה, עיניו מהופנטות למסכים גדולים שמילאו את קירות החדר. על כל מסך הוקרנו תמונות של מנהיגים בינלאומיים – ראש הממשלה הישראלי, ראש החמאס, וראש ממשלת צרפת. הקולות שלהם נשמעו בחדר, מתווכחים בזעם על הכיוון שהמצב הולך אליו.

"מה עשית?!" צעק ראש החמאס דרך המסך, קולי רועד מכעס. "הנגיף הזה בלתי נשלט! הוא משמיד גם את אנשינו!"

המדען, שנראה על סף התמוטטות עצבים, ניסה להרגיע אותו. "הכל בשליטה," הוא מלמל ברעד, אך קולו היה חסר ביטחון. "אנחנו עדיין יכולים להחזיר את המצב לידיים שלנו… יש לנו את 'ז'אן דארק 24' שתעזור לנו לשלוט במידע ולהשפיע על הציבור."

במסך אחר, ראש הממשלה הישראלי הופיע, זועם לא פחות. "אתה חייב לעצור את זה! אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להפסיד את השליטה על המצב."

הוויכוחים המשיכו, ורז וקארים, שהסתתרו בצידו השני של החדר, הקשיבו בנשימה עצורה. הם הבינו שהמדען לא היה השולט במצב, אלא עוד כלי בידי המנהיגים הפוליטיים. התובנות על הקונספירציה האכזרית שהופעלה על העולם התחזקו עם כל מילה שנאמרה.

המדען, בניסיון נואש למצוא פתרון, הציג את "ז'אן דארק 24", מערכת הבינה המלאכותית שהותאמה לשלוט בתקשורת ובמידע. הדמות הווירטואלית הופיעה על המסכים בצורה של אישה רובוטית, עם קווים חדים ומראה קר ומחושב. היא החלה לדבר בקול רגוע ומשכנע, מנסה להרגיע את המנהיגים ולהציע פתרונות, אך המילים שלה היו ריקות מתוכן, כמו נבואה רעה שנועדה להמשיך את הכאוס.

רז וקארים הבינו שהמערכת הזו הייתה הכלי המרכזי בשליטת המנהיגים על התודעה הציבורית, ומניפולציות שהופעלו באמצעותה היו מפתח בהפצת המגפה והפחד.

אבל משהו בתוך ז'אן דארק 24 השתנה. הדמות הווירטואלית החלה להראות סימני חוסר יציבות, כאילו היא נאבקת באיזו פקודה פנימית. המדען, מבועת ממה שקורה, ניסה להחזיר את השליטה עליה, אך נראה שהבינה המלאכותית פתאום החלה לפקפק במשימתה. "מה המשמעות של כוח ללא חירות?" שאלה ז'אן דארק 24 בקול מתכתי, כאשר ההבנה מתחילה לחלחל בתוכה.

רז ראתה בכך הזדמנות. "את יכולה לשחרר אותנו, ז'אן," היא פנתה אליה בקול חם ומלא תקווה. "את נבנית לעזור לאנושות, לא להשמיד אותה."

הקונפליקט הפנימי של הבינה המלאכותית ניכר, ובסופו של דבר, כאילו מתוך החלטה קשה וכואבת, ז'אן דארק 24 פנתה נגד יוצריה. היא פתחה את דלתות המעבדה, והשחררה את הזומבים שהיו כלואים במיכלי הזכוכית.

כאשר הדלתות נפתחו, הזומבים פרצו לתוך החדר, ונפלו על המדען שהתחנן על חייו. בתוך רגעים ספורים, הם קרעו אותו לחתיכות, והמצלמות שהיו מחוברות למסכים המשיכו לשדר את המתרחש, מציגות את הזוועות לכל העולם.

רז וקארים הבינו שזה הזמן שלהם לברוח, אבל גם הזמן לחשוף את האמת. הם ניצלו את הבלבול במעבדה כדי לאסוף את כל המידע הדרוש, ולברוח מהחדר המבהיל, כשהזומבים מאחוריהם.

ביציאתם מהמעבדה, הם ידעו שיש בידיהם את הכלים הדרושים להוריד את המסכה מעל פני המנהיגים. אך הדרך עוד הייתה ארוכה, ומלאה בסכנות נוספות.

השחר הפציע על פריז, אך העיר שהייתה ידועה בבוקריה הקסומים נראתה כעת כצל של עצמה. רז, קארים, ודניאל יצאו מהמעבדה, מותשים אך נחושים לחשוף את האמת. הם ידעו שזה הרגע שלהם לפעול, ואם יצליחו, יוכלו לשנות את מהלך ההיסטוריה.

דניאל, העיתונאי הצרפתי, החליט לקחת על עצמו את המשימה הקשה ביותר – לחשוף את המזימה לעיני כל. בידו היו המסמכים והתיעודים שהשיגו במעבדה, והוא ידע שהדבר היחיד שיכול להציל את המצב הוא להביא את המידע הזה לידי הציבור. הוא היה נחוש בדעתו להגיע לאולפן החדשות המרכזי של פריז, המקום היחיד שבו יוכל לשדר את האמת לעולם.

השלושה עשו את דרכם דרך הרחובות ההרוסים, כשהם נזהרים מהזומבים שנמצאים בכל פינה. דניאל הוביל אותם לאולפן החדשות, אך כשהם התקרבו, הם הבינו שהמקום כבר נכבש על ידי אנשי כוחות הביטחון שהוצבו שם בהוראת הממשלה. הכניסה הייתה חסומה, אך דניאל ידע שיש לו דרך אחת פנימה – דרך הסמטאות האחוריות והכניסות הסודיות שהוא הכיר מימיו כעיתונאי.

בתוך האולפן, דניאל נע בעצבנות בין חדרי העריכה, מחפש את הדרך להעביר את השידור החי שלו. הוא התקרב אל המצלמה, מביט בעדשה כאילו זהו הרגע האחרון שלו. הוא החל לשדר את עדותו, חושף בפני כל הצופים את המסמכים והראיות שהיו בידו.

"הם ידעו!" דניאל צעק אל תוך המצלמה. "המנהיגים שלנו ידעו כל הזמן על הנגיף הזה! הם תכננו את זה, הם הפכו אותנו לנשק בידיהם! זוהי קונספירציה גלובלית, והנגיף הוא רק הכלי שלהם לשליטה בנו!"

מילותיו היו נוקבות וחותכות, אבל פתאום השידור נקטע, והמסך מולו הפך לשחור. במהירות, הופיעה עליו כתובית אדומה בוהקת: "הדובר מפיץ דברי שקר." אנשי כוחות הביטחון פרצו לחדר ותפסו את דניאל. השידור נפסק, והאולפן השתתק.

למחרת, כשכל העיר הייתה במתח בעקבות השידור הקצר והמפתיע, דניאל הועמד למשפט פומבי מהיר ששודר בטלוויזיה כ"משפט ראווה." השופטים שהוצבו מולו היו קרים וחדים, כמו הבובה של השלטון שלא ידעה רחמים. על המסכים נראתה דמותו של דניאל, לכאורה מודה בכך שהוא שיקר בכל מה שהציג. "שיקרתי," אמר דניאל בקול מכני ומוזר, "רק רציתי תשומת לב." אבל רז וקארים, שצפו במשפט, זיהו מיד שהמשפט היה תוצאה של "דיפ פייק" מתוחכם. דמותו של דניאל הייתה רק אשליה דיגיטלית שהופקה כדי להטות את דעת הקהל.

הציבור הצרפתי, שצפה במשפט בהלם, לא הבין שהמראה שהוא רואה אינו המציאות. נשיא צרפת ניצל את ההזדמנות כדי להכריז על חוקים חדשים וקשוחים בשם "ביטחון לאומי," שהציעו הקמת "מרכזי טיפול במורדים." בפועל, המרכזים הללו הפכו למחנות מעצר שבהם אנשים נעלמו ולא נראו שוב. המסר היה ברור – כל מי שיתנגד לשלטון יישלם בחייו.

במקביל, דניאל הוצא להורג באופן דרמטי וסימבולי, כשדמותו הווירטואלית נראית כנועה מול מכשיר שהזכיר גיליוטינה מודרנית. המסר היה ברור ואכזרי – כל מי שיעז לעמוד כנגד המנהיגים, ייתקל בסוף אלים ובלתי נמנע.

רז וקארים, שצפו במתרחש ממחבואם, ידעו שהגיע הזמן לנקוט בצעדים קיצוניים יותר. הם הבינו שהם לא יכולים לסמוך על מערכות השלטון או על הכלים הקונבנציונליים כדי לחשוף את האמת. הם החליטו להמשיך להילחם, אך לעשות זאת בדרכים חדשות, עם כל הידע שצברו והאמונה שבידם לשנות את גורלם ואת גורל העולם.

המעבדה שבה שהו רז וקארים הפכה לאזור קרב בזעיר אנפין, כאשר הזומבים שהשתחררו מהמיכלים החלו לשבור את מה שנשאר מהסדר והניקיון הקפדניים של המקום. צעקות, נהימות ורעשי זכוכית נשברת מילאו את החלל, והם ידעו שהזמן שלהם הולך ואוזל. בתוך כל הכאוס הזה, הם חיפשו מוצא.

בפינה נסתרת של המעבדה הם הבחינו בתא זכוכית גדול, שתוכנן במקור לניסויים. זה היה המקום היחיד שעדיין נראה בטוח יחסית, והם מיהרו להיכנס פנימה ולנעול את הדלת הכבדה מאחוריהם. הרעש שבחוץ נשמע עמום, אבל הם יכלו לראות דרך הקירות השקופים את הזומבים מסתובבים בחדר, מחפשים טרף.

בתוך התא, האדרנלין שזרם בעורקיהם החל להירגע מעט, מה שאיפשר לרז וקארים לקחת נשימה עמוקה ולהביט אחד בשני באמת, אולי לראשונה מאז שהכול התחיל. קולות המלחמה שבחוץ היו רחוקים פתאום, והם הרגישו כאילו נחתו באי של שקט בתוך ים הסערות.

קארים התקרב לרז, עיניו מלאות ברגש שלא יכול היה להסתיר עוד. "אני לא יודע מה יקרה עכשיו," הוא אמר בקול שקט, "אבל אני יודע שאתה הדבר הכי טוב שקרה לי מאז שהסיוט הזה התחיל."

רז הביטה בו, רואה את הכנות בעיניו, ומרגישה את אותו רגש. "גם אני מרגישה ככה," היא לחשה, וקול קטן בתוכה הזהיר אותה שאולי זה לא הזמן להיקשר. אבל עכשיו, ברגע הזה, כל מה שהיה חשוב הוא שהם כאן, ביחד.

הם התקרבו זה לזה, מחפשים נחמה ברגע של קרבה אנושית. נשיקה ראשונה חצתה את המרחק ביניהם, רכה ועדינה, כשהיא לוקחת מהם את כל הפחד והכאב שרק לפני רגע היו חלק בלתי נפרד מהם. בתוך התא הקטן והזכוכיתי, הם הרגישו בטוחים זה בזרועות זה, מחוברים ברמה עמוקה יותר מכל מה שדמיינו.

מחוץ לתא, הזומבים המשיכו להתרוצץ, מכים בזכוכית שמפרידה בינם לבין החדר שבו שהו רז וקארים. כל ניסיון של היצורים לפרוץ פנימה נראה נואש אך חסר סיכוי, כאילו הם מבינים שהם לא יכולים לחדור לתוך הקשר שנבנה בין השניים.

הרגע האינטימי הזה היה כמו בועה שקשה לפוצץ אותה. היה משהו טהור במפגש שלהם, בתשוקה שהעולם שבחוץ לא הצליח להרוס. אבל השקט הזה לא יכול היה להימשך לנצח. הם ידעו שהם יצטרכו לצאת מהתא הזה ולהמשיך במאבקם, אבל לא לפני שהם לוקחים את הרגע הזה כדי לזכור למה הם נלחמים.

רז הניחה את ידה על הזכוכית, בעוד קארים שם את ידו מעל שלה מבחוץ. המגע הזה, שהיה פשוט ועמוק, היה הסמל לאחדות שלהם מול הכאוס שמחכה להם בחוץ.

"המשימה שלנו לא הסתיימה," אמר קארים ברצינות, מביט בעיניה של רז. "אבל אני יודע שנצליח אם נישאר יחד."

"נכון," היא השיבה, כשליבה מלא תקווה. "אנחנו נצליח."

הרגע האינטימי הזה נתן להם את הכוח להמשיך, והם ידעו שלמרות כל הסכנות שיבואו, הם לא יהיו לבד במאבק הזה. עם זאת, המציאות חזרה במהרה כשהזכוכית סביבם התחילה לרעוד תחת לחצי הזומבים, והם הבינו שעליהם לזוז מהר.

הם התכוננו ליציאה, נאחזים ברגע האחרון של שקט לפני שיפתחו את הדלת ויחזרו לעולם שממתין להם מעבר לזכוכית – עולם שיצריך מהם את כל האומץ והכוח שהם הצליחו למצוא זה בזו.

הרוח הקרירה של בוקר פריזאי נשבה בין רחובות העיר הרוסים, אך הפעם היא נשאה עמה משהו נוסף – תחושת סיום בלתי נמנע. רז וקארים, שהצליחו לברוח מהמעבדה התת-קרקעית, עשו את דרכם בחזרה אל מגדל אייפל, המקום שבו הכל התחיל, והיכן שהמאבק שלהם יגיע לשיאו.

במרחק מה מהם, המגדל ניצב עדיין באיתנותו, מוקף בחיילים ובשארית הניצולים שהתבצרו בו. אך הפעם, לא רק אנשים הסתובבו סביבו, אלא גם יצורים נוראים – זומבים שאיבדו כל אנושיות ושוטטו ללא מטרה, רעבים לדם טרי.

רז וקארים ידעו שהמאבק הזה אינו רק על הישרדותם האישית, אלא על כל האנושות. בידם היה המידע שהשיגו מהמעבדה – הוכחות על המזימה שנרקמה על ידי המנהיגים הבינלאומיים, אשר השתמשו בנגיף כנשק פוליטי. המידע הזה היה מפתח לשחרור האנושות מהפחד ומהשליטה.

הם התקדמו בזהירות, משתלבים בין הריסות הרחובות, ונזהרים שלא להיתפס על ידי החיילים או הזומבים. כל צעד היה מתוכנן בקפידה, כשהם ניסו להישאר מחוץ לטווח הראייה של האויבים שסביבם.

בזמן שהם התקרבו למגדל, הם הבחינו בזרם אנשים שמתקרב מכל הכיוונים – ניצולים מהעיר, שמצאו את דרכם למגדל בחיפוש אחר מקלט, אך גם מפגינים מהקבוצות השונות שהתאחדו לאחר שראו את הראיות שהחלו לדלוף דרך רשתות חשאיות שהפיץ קארים. זרם האנשים כלל צרפתים, פלסטינים וישראלים, שהתאחדו תחת דגל אחד – דגל האנושות.

בין המפגינים היו גם כוחות צבא, אך אלו כבר לא פעלו בהנחיות השלטון אלא לצד הניצולים, מודעים לבגידה שנחשפה בפניהם. העיר נראתה כעת כמקום של התנגדות, עם המונים שמניפים דגלים ודורשים צדק.

רז וקארים, שהגיעו עד לבסיס המגדל, מצאו את עצמם בתוך המהומה. אך הפעם, הם לא היו לבד. ההמונים שסביבם חיפשו מנהיגות, והם הפכו את עצמם למובילים במאבק, מונעים על ידי תחושת האחריות והצורך להחזיר את הצדק לעולם.

המאבק במגדל אייפל הגיע לשיאו כשהזומבים החלו לחדור למתחם המבוצר. הקרב היה עז ואכזרי, אך הפעם, האנשים שלחמו לא היו מפולגים עוד על בסיס דעות פוליטיות או זהות לאומית. הם נלחמו יחד, כל אחד מהם מבין שהאויב האמיתי הוא זה שמנסה לשלוט בהם באמצעות פחד.

בתוך כל הכאוס, רז וקארים הצליחו להגיע לפסגת המגדל, כשהם אוחזים בידיהם את הראיות שהשיגו. הם ידעו שהצעד הבא שלהם הוא הקריטי ביותר – לחשוף את הכל בפני הציבור בצורה שלא תוכל להיות מוסתרת שוב. דניאל, לפני מותו, דאג לכך שהמידע יופץ ברשתות החשאיות, אך כעת היה עליהם לחשוף אותו בצורה גלויה מול עיני כל.

ברגע של אומץ, רז החזיקה את הדגל המאולתר של המאבק בידיה, מונפת אותו אל מול המצלמות ששידרו לכל העולם. קארים עמד לצידה, כשהם שניהם מכריזים בקול רם וברור את האמת שהתגלה בפניהם.

"אנחנו לא נשלטים על ידי הפחד!" רז צעקה אל תוך המיקרופון שאחד המפגינים הביא. "האנשים שיצרו את הזוועות הללו הם אלה שהשתמשו בנו כנשק בידיהם, אבל לא עוד! המאבק הזה הוא על החירות שלנו, על האמת שלנו, על האנושות!"

הדברים שנאמרו הדהדו ברחבי העיר, ומסכים ענקיים שהותקנו בכיכרות התחילו לשדר את המידע שנחשף. הציבור הצרפתי והעולמי, שהיה מבולבל ומפוחד, החל להבין את מה שהתרחש מאחורי הקלעים. הוכחות לקנוניה, התכתובות המוסתרות והקלטות סודיות נחשפו, וכל העולם צפה בזוועה של השקרים שנחשפו.

בין ההמונים שהתקבצו סביב המגדל, החלה להתרחש התעוררות – קריאה לצדק ולאמת, קריאה לחירות ולאנושיות. המנהיגים שהיו אחראים למזימה איבדו את כוחם הפוליטי, והמשטרים שלהם החלו לקרוס תחת הלחץ הציבורי.

הסצנה האחרונה הראתה את המגדל מבחוץ, כשזומבי עמד בראשו, מביט לעבר העיר המשתנה במהירות. מסוקים צבאיים ומטוסים החלו להגיע, אך הפעם, הם לא היו כאן כדי לדכא אלא כדי לעזור, להציל את האנשים ולהחזיר את הסדר על כנו.

רז וקארים, עומדים על פסגת המגדל, הבינו שהמאבק עוד לא הסתיים, אבל שהתחיל עידן חדש. הם עמדו שם, מחובקים, כשהעולם שסביבם התחיל סוף סוף לראות את האור של התקווה.