קטגוריות
פתיחת התחרות

הזוכים בתחרות לשנת 2019 ופרסום הסיפורים

בטקס הענקת פרס עינת, שהתקיים במסגרת אירוע הסיום של פסטיבל אייקון 2019 "זכרונות" בתאריך 17.10.2019 הוכרזו הזוכים בפרס עינת 2019.

דבר השופטות: בתחרות פרס עינת השתתפו השנה 95 סיפורים במסלול הרגיל, ו-21 סיפורים במסלול הצעיר, וכבכל שנה עבודת השיפוט הייתה קשה מול מבחר של סיפורים ורעיונות מעניינים ומיוחדים.
נושא התחרות השנה, "זיכרונות", מזמין אתגרי כתיבה מיוחדים כמו מספר מבולבל ומציאות לא אמינה, והרבה כותבים בחרו להתמודד עם אתגרים אלה בגבורה ופעמים רבות גם בהצלחה.

לקריאת הסיפורים במסלול הרגיל

לקריאת הסיפורים במסלול הצעיר

הזוכים במסלול הרגיל:

במקום הראשון זכה הסיפור "בלוז כנעני" מאת יהודית קגן
הסיפור הזוכה במקום הראשון הוא סיפור שמעוגן עמוק בכאן ובעכשיו ובזכרונות של אובדן מוחשי ושגרתי, אבל גם בזכרונותיו הרחוקים של המקום, והכוחות הרדומים בו הזוכרים תהילת עבר. הוא מציג זאת בתיאורים חיים ובשפה המשקפת את התקופות שביניהן נע הסיפור.

את המקום השני חולקים שני סיפורים:
"הסוסים ממשיכים לרוץ" מאת אלון פרנקל
עולם מקורי אשר בו מה שאנחנו מכירים כטוב ורע מתערבבים וקשה להבחין ביניהם מי זה מי, בסיפור שהיינו שמחות לראות מפותח לאורך ארוך יותר, מפני שיריעה ארוכה יותר רק תיטיב עמו.

"אם זאת לא אהבה" מאת רינה ז'אן ברוך
בשני, האפשרות להקים מתים לתחייה מובילה להחלטות שלעתים אינן צפויות ולניסיון לפתור מצוקות שמעולם לא נפתרו ולסגור חשבונות נושנים.
_________________________________

המסלול הצעיר:

במקום הראשון "נקודות מבט" מאת נוי בן-שדה
והסיפור מתרחש בעתיד. בעולם שמשלם את מחיר הזיהום, מנסים שני אנשים צעירים המשתתפים בניסוי להבין את הקשר בין זיכרונותיהם לבין תופעות לא צפויות ולא מובנות. הסיפור כתוב היטב ומעורר מחשבה, ומשאיר את הקורא עם רצון לדעת עוד.

במקום השני "בעומק המדבר" מאת שחר טבנקין עזר
סיפור אגדה מדברי, שבו החיפוש אחרי מקום מסתורי וקסום מחייב את הגיבור לבחור בין חיים במציאות הכואבת לבין התמסרות לזיכרונות העבר המתוקים.

במקום השלישי "רכבות וטרמפים" מאת אלכסנדר סופרטרמפ
הסיפור בודק את הגדרת החופש כשחרור מתלות בציפיות של האנשים בחיינו, האם זהו באמת חופש, ומה מחירו.

ברכות לזוכים!

תודה לכל הכותבים ולוועדת השופטות: ריקה גרציאני-טייכהולץ (יו"ר) ורד טוכטרמן ואשכר ארבליך-בריפמן. תודה למשפחתה של עינת פלג ז"ל על קיום הפרוייקט. תודה לאגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה על התמיכה בפרס ולכל השותפים בהפקת אירוע הענקת הפרס. ניפגש בשנה הבאה!