קטגוריות
מסלול רגיל 2017 פתיחת התחרות

הזוכים בתחרות לשנת 2017

בטקס הענקת פרס עינת, שהתקיים במסגרת אירוע הסיום של פסטיבל אייקון 2017 "תרבויות" בתאריך 10.10.2017 הוכרזו הזוכים בפרס עינת 2017.

דבר השופטות: בתחרות פרס עינת לשנת 2017 השתתפו 84 סיפורים במסלול הרגיל ו-17 סיפורים במסלול הנוער. הסיפורים חקרו את נושאו של פסטיבל אייקון 2017, תרבויות, ממגוון נקודות מבט, ובחנו הבדלים בין תרבויות, את השפעתן של תרבויות על החברה והעולם, ואת מרכיביו של המושג החמקמק הזה "תרבות". בסיפורים ניכר מנעד רחב של רעיונות ותפישות, ובמקרים רבים, הסתכלות עמוקה על נושא הסיפור ועל האנשים שהוא עוסק בהם.

הזוכים במסלול הרגיל:

מקום ראשון: אונאמיץ מאת מורן קבסו
נימוקי השופטות: הסיפור זכה במקום הראשון פה אחד, בשפה עשירה ובתיאורים קולחים ופיוטיים הוא מתאר את התמודדותו של אב עם הזרות של בתו, וכמה הוא מוכן להרחיק לכת במאמציו להעניק לה ילדות וחיים רגילים.

מקום שני: נקבות מאת עדינה מזרחי-שלי
נימוקי השופטות: סיפור קסום ועשיר המציג מפגש בין תרבותו של המין האנושי לבין תרבות שזרה לו מאוד, ונקודות המפגש שעשויות להיות חורבן אבל גם עשויות להיות הצלה.

מקום שלישי: לילה אחד בברלין מאת אורי ליפשיץ
נימוקי השופטות: במסגרת של סיפור אקשן אפלולי ומחוספס הוא מציג הסתכלות מורכבת על קסם מסוגים שונים ועל קשר הגומלין בינו לבין העוסק בו, והתרבויות השונות המתהוות מתוך מיני קסם שונים.

——————————————————————
דבר השופטות למסלול הצעיר: מדי שנה מחדש אנו מופתעים מהאיכות וההעמקה שאנו מוצאים בקטגוריית הנוער. גם השנה לא התאכזבנו, ומצאנו בה כמה סיפורים שיכלו להתחרות גם בקטגוריה הרגילה.

הזוכים בסלול הצעיר:

מקום ראשון: צ'יינטאון, גרינלנד מאת גילי נגר
נימוקי השופטות: יכולתה הייחודית של ילדה מובילה למסע קפיצות בין תרבויות ונקודות השקפה שונות ולגילויים על המוכר והקרוב.

מקום שני: מפלצות מאת שירה קולין
נימוקי השופטות: מתאר עולם עשיר ומרתק ובו בני אדם ומפלצות נאבקים על מקומם ולא ברור מי הוא מי ומי רודף את מי.

מקום שלישי: שיעור בהיסטוריה מאת נוי בן שדה
נימוקי השופטות: תיאור של מפגש עם יצורי הקסם החיים במקביל לבני האדם, שמצליח להמחיש איך תרבות זרה יכולה לחולל שינוי בנפשו של אדם.

ברכות לזוכים!

תודה לכל הכותבים ולוועדת השופטות: ורד טוכטרמן (יו"ר) ריקה גרציאני-טייכהולץ ואשכר ארבליך-בריפמן. תודה למשפחתה של עינת פלג ז"ל על קיום הפרוייקט. תודה לאגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה על התמיכה בפרס ולכל השותפים בהפקת אירוע הענקת הפרס. ניפגש בשנה הבאה!

——————————————————————
לקריאת כל סיפורי התחרות:

במסלול הרגיל

במסלול הצעיר