קטגוריות
פתיחת התחרות

הזוכים בפרס עינת לשנת 2020

בטקס הענקת פרס עינת, שהתקיים במסגרת אירוע הסיום של פסטיבל אייקון 2020 "בחירות" בתאריך 08.10.2020 הוכרזו הזוכים בפרס עינת 2020.

דבר השופטים: בתחרות פרס עינת השתתפו השנה 92 סיפורים במסלול הרגיל, ועשרה סיפורים במסלול הצעיר, וכבכל שנה עבודת השיפוט הייתה קשה מול מבחר של סיפורים ורעיונות מעניינים ומיוחדים.

הזוכים במסלול הרגיל:

במקום הראשון זכה הסיפור "משקפי מגן" מאת אודליה גולדמן.
בסיפור הזוכה במקום הראשון הגיבור נאלץ לחזור אל המקום שבו גדל ולהתמודד עם יחסו המורכב אליו כדי שיוכל להמשיך לבנות את העתיד שבחר לו במקום אחר. עולם מעניין, דמויות חיות ועלילה סגורה היטב זיכו אותו במקום הראשון בהסכמה פה אחד של השופטים.

במקום השני זכה הסיפור "המלך מעבר לגדר" מאת אביעד שר-שלום
הסיפור שזכה במקום השני מספר על אדם שחוזר אל השדים של עברו ובוחר להתמודד איתם כדי להציל את בת זוגו מפניהם. סיפור מרתק שעושה שימוש במיתולוגיה יהודית כדי לבנות עולם מצוין ופנטזיה מקומית.

במקום השלישי זכה הסיפור "בסוף עוד תדעי לעוף" מאת רויטל גולדשמיד
בסיפור שזכה במקום השלישי שתי נשים מתאהבות באותו גבר, אך הבחירה קשה יותר מכיוון שהן שוכנות שתיהן באותו גוף.

הזוכים במסלול הצעיר:

הסיפור במקום הראשון הוא "דניאל" מאת שי משה לב
בסיפור הזוכה במקום הראשון במסלול הצעיר ילד נאלץ לבחור שוב ושוב את מעשיו ביום גורלי, בסיפור מכמיר לב וכתוב בשפה עשירה ומעוררת הזדהות.

במקום השני זכה הסיפור "לבחור לחיות עוד קצת" מאת שהם רמות
בסיפור שזכה במקום השני במסלול הצעיר הגיבור עומד בפני הבחירה הלא פשוטה – מה יעשה ביום האחרון לקיומו של כדור הארץ. סיפור מעורר מחשבה וכתוב היטב.

במקום השלישי זכה הסיפור "השביל" מאת נעמי לוי
בסיפור שזכה במקום השלישי במסלול הצעיר הקיר בין מציאות ודמיון נשבר ונבחנים המודעות והרצון החופשי שיש לדמויות לבחור את דרכן. סיפור מסקרן שמעיד על פוטנציאל.

ברכות לזוכים!

תודה לכל הכותבים ולוועדת השופטות: ורד טוכטרמן (יו"ר) גיא בוסקו והדס משגב. תודה למשפחתה של עינת פלג ז"ל על קיום הפרוייקט. תודה לאגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה על התמיכה בפרס ולכל השותפים בהפקת אירוע הענקת הפרס. ניפגש בשנה הבאה!