קטגוריות
פתיחת התחרות

הזוכים בתחרות לשנת 2018

בטקס הענקת פרס עינת, שהתקיים במסגרת אירוע הסיום של פסטיבל אייקון 2018 "אהבות" בתאריך 27.09.2018 הוכרזו הזוכים בפרס עינת 2018.

דבר השופטות: בתחרות פרס עינת לשנת 2018 השתתפו 71 סיפורים במסלול הרגיל ו-20 סיפורים במסלול הנוער. הסיפורים חקרו את נושאו של פסטיבל אייקון 2018, אהבות, ממגוון נקודות מבט, הסיפורים ייצגו עושר רב של רעיונות וגישות לנושא האהבה וגילו לנו מה רבה המורכבות בנושא לא פשוט זה. מסלול הנוער מתגלמת תקוותנו לעתיד כתיבת הז'אנר בארץ והמבט המעניין ומגוון של הכותבים על אהבה מבשר טובות.

השנה באופן חד פעמי גם ההכרזה על שנים עשר הגדולים נעשתה במסגרת טקס הענקת פרס עינת. לרוב נכנסים לשלב זה עשרה סיפורים בלבד אך השנה היו הרבה סיפורים טובים והשופטות התקשו להכריע, לכן הוחלט להכריז על תריסר המצטיינים:

Shopping– אורי ליפשיץ
אהבה שנייה– שגיא שדור
אהבתיה– מרים פיין
אינסוף נשותיו של סולומון– שחר אור
האספנית– מור פרל
הבֵּית והאָלֶף– רון סגל
הג'יני של הברווזים– אדם מעוז
עד גבול האור– דניאל פידלמן
ערעורי לב– יעל רון
צל-אביב– אמיתי נדב פרץ
שדות– יותם רשף
תל אביב, תל אבנים– רינה ז'אן ברוך

הזוכים במסלול הרגיל:

מקום ראשון: "האספנית" מאת מור פרל.
נימוקי השופטות: סיפור שיוצר דמות ראשית מוקפדת ומושקעת, שמקסימה את הקוראים לא פחות מאשר את הדמויות בסיפור. הוא מספק מבט מרענן על אהבה, מוזיקה ומפלצות, ועל משיכתנו לכל השלושה.

מקום שני: "שדות" מאת יותם רשף.
נימוקי השופטות: סיפור שעושה שימוש מצוין בפער בין הסיפור בגוף ראשון לבין ההתרחשות, תוך שימוש בפרטי הרקע כדי ליצור תחושת קהילה חזקה ועולם פנטסטי מרתק שמהלך קסם על הקוראים. הוא כתוב היטב ונותר מרתק לכל אורכו.

במקום השלישי: "אינסוף נשותיו של סולומון" מאת שחר אור.
נימוקי השופטות: סיפור היוצר גזע חייזרי מקורי ושונה, וחוקר באמצעותו את הנפש האנושית ואת האפשרויות שהיא מגלמת. הוא מכיל שינויי סגנון וטון ועובר בין קטעים דרמתיים, מרגשים ושובבים ומצליח לבצע מגוון סגנונות וקולות בצורה מוצלחת.

——————————————————————

הזוכים בסלול הצעיר:

מקום ראשון: "טבע האדם" מאת נוי בן-שדה
נימוקי השופטות: סיפור בוגר, רגיש וכתוב היטב על הורים שבוחרים שונות לילדיהם ועל חברה שלא מקבלת את זה.

מקום שני: "אהבתי היא דב נמלים" מאת גאיה אזולאי.
נימוקי השופטות: קשר בין אוהבים אינו דבר סטטי, וצריך לעמוד באתגרים כאשר הם משתנים במהלך החיים. סיפור זה מתמודד עם הצורך של אהבה ואוהבים להסתגל לשינויים כאלה.

מקום שלישי: "סימן שצריך לעזוב" מאת שהם רמות
נימוקי השופטות: אמנות מסייעת לאנשים רבים בהתמודדויות קשות, כמו אדם אהוב שנפגע. סיפור השוזר בתוכו סיפור אחר במאמציהן של הדמויות להתמודד עם החלטה קשה.

ברכות לזוכים!

תודה לכל הכותבים ולוועדת השופטות: ורד טוכטרמן (יו"ר) לילי דאי ואשכר ארבליך-בריפמן. תודה למשפחתה של עינת פלג ז"ל על קיום הפרוייקט. תודה לאגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה על התמיכה בפרס ולכל השותפים בהפקת אירוע הענקת הפרס. ניפגש בשנה הבאה!

2 תגובות על “הזוכים בתחרות לשנת 2018”

האמת שההתנהלות השנה היתה די מביכה. גם עם הכרזת העשירייה רק באייקון (בניגוד למה שכתוב בתקנון) ואז עם העיכוב בהכרזת הזוכים באתר. לא חושבת שהם מבינים שיש מאחורי הסיפורים עשרות אנשים שטרחו ושאשכרה מעניין אותם לדעת מה הייתה התוצאה.

היי,
כמובן שאכפת לנו מהכותבים. כל פנייה נענתה בהקדם האפשרי וכל בעיה קיבלה פתרון במסגרת מה שאפשרי. בעניין פרסום העשירייה, היה עיכוב בלתי נמנע בשיפוט שמשמעותו הייתה להעניק שיפוט ברמה נמוכה מהרגיל או לפרסם את העולים לשלב הבא רק בארוע הסיום עצמו. בחרנו שלא להוריד מרמת השיפוט, וכמובן שבשנה הבאה נשוב לפרסם את העולים לשלב השני לפני פסטיבל אייקון.

פרס עינת מנוהל בהתנדבות מלאה, ובשל השבת והחג שעברו נוצר עיכוב קל בפרסום שמות הזוכים. כמובן שהזוכים מקבלים הודעה אישית, כך שלא נוצר מצב בו אדם שזכה לא ידע על כך.

סגור לתגובות.